بانک‌های مرکزی اروپا و انگلستان سوآپ ارزی را فعال می‌کنند

بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس تصمیم گرفتند برای تامین نقدینگی، سازوکار سوآپ ارزی بین خود را فعال کنند.

به گزارش صدای بورس به نقل از شین‌هوا، طبق بیانیه بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس تصمیم گرفتند برای ایجاد امکان فراهم کردن نقدینگی، سازوکار سوآپ ارزی بین خود را فعال کنند.

طبق خط سوآپ کنونی که بخشی از شبکه‌ای است که از سال ۲۰۱۳ بین ۶ بانک مرکزی بزرگ اروپا، شامل بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس، برقرار است، بانک مرکزی انگلیس به ازای پوند از بانک مرکزی اروپا، یورو دریافت می‌کند و به صورت هفتگی، یورو به بانک‌های انگلیسی وام می‌دهد.

در همین زمان، بانک مرکزی اروپا و ۱۹ بانک مرکزی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آماده هستند که در صورت لزوم به بانک‌های محدوده یورو، پوند وام بدهند.

بنابراین، بانک‌های منطقه یورو م بانک‌های انگلیس، در صورت بروز شرایط اضطراری ناشی از برگزیت بدون برنامه، نقدینگی اضافی در اختیار خواهند داشت که منجر به پایداری مالی خواهد شد.

با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل ۲۹ مارچ برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، سایه افزایش تنش‌های ناشی از برگزیت بدون توافق تجاری، بر بازارهای مالی سنگینی می‌کند.

بانک مرکزی اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: فعال کردن این توافق، گامی احتیاطی و پیش‌گیرانه از سوی بانک مرکزی انگلیس، برای ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در تضمین تدارک نقدینگی بود که عملکرد بازارهای تأمین کننده خانوارها و شرکت‌ها، را پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 404971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =