استقبال سرد بورس‌های آسیایی از نشست ترامپ و اون

بورس های آسیایی با وجود انتشار اخبار مثبت از سراسر جهان نتوانستند روند صعودی در پیش بگیرند.

به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود انتشار اخباری از آمادگی آمریکا برای تمدید مذاکرات تجاری با چین، احتمال به تعویق افتادن برگزیت و در پیش بودن دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، به نظر می‌رسد نگرانی فعالان بازار سرمایه از کاهش رشد اقتصادی جهان جدی است و این نگرانی کماکان باعث ریزش بازارها می‌شود.

دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با اشاره به پیشرفت در مذاکرات تجاری با چین گفته بود آماده است مهلت مذاکرات را تمدید کند. وی پیش‌تر تهدید کرده بود در صورت نرسیدن به توافق تجاری تا پایان ماه جاری میلادی، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین، تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد.

در معاملات امروز بورس‌های چین، شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۵ درصد کاهش در سطح ۲۹۷۴ واحدی بسته شد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۶ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۷۸۱ واحدی عقب نشست. در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۰.۲ درصد پایین رفت و به ۲۱ هزار و ۴۵۸.۲۹ واحد رسید.

آنیندا میترا، تحلیلگر " بی ان وای ملون اینوستمنت منیجمنت" گفت: به نظر می‌رسد کاهش رشد اقتصادی جهان به ویژه در داخل چین بیش از پیشرفت در مذاکرات با آمریکا، ذهن معامله گران را مشغول کرده است.

در سایر بورس‌های آسیایی، بورس سیدنی استرالیا بیش از یک درصد ریزش کرد، شاخص بورس سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش یافت، در کره جنوبی، تایوان و نیوزلند شاخص‌ها ۰.۱ درصد پایین‌تر آمدند و بورس‌های فیلیپین و اندونزی بدون تغییر در مقایسه با روز قبل بسته شدند.

بر خلاف بورس‌های آسیایی، بورس‌ها در آمریکا و انگلیس واکنش مثبت‌تری به تحولات اخیر داشتند و پس از آنکه پایگاه خبری بلومبرگ از احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت توسط دولت انگلیس خبر داد، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱ درصد افزایش خود را به سطح ۷۱۸۳.۷۴ واحد رساند و در وال استریت، شاخص "داوجونز" با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶ هزار و ۹۱.۹۵ واحد رسید.

در بازار نفت، پس از آنکه ترامپ قیمت‌های نفت اوپک را بیش از حد بالا خواند و از آمادگی دولتش برای کمک به کاهش قیمت‌ها در بازار خبر داد، قیمت‌ها گام در مسیر نزولی گذاشتند به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۳۶ سنت کاهش به ۵۵.۱۲ دلار رسید و نفت برنت با ۲۸ سنت کاهش به ازای ۶۴.۴۸ دلار در هر بشکه معامله شد.

کد خبر 403886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =