سهام آسیایی با ریزش سهام تکنولوژی سقوط کرد

با نگرانی‌های به وجود آمده در مورد چشم‌انداز تقاضا، افت شدید سهام تکنولوژی و سقوط سنگین وال‌استریت، سهام آسیایی به شدت سقوط کرد و انتظار می‌رود بازار اروپا هم این روال را ادامه دهد.

به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، با نگرانی‌های به وجود آمده در مورد چشم‌انداز تقاضا، افت شدید سهام تکنولوژی و سقوط سنگین وال‌استریت، سهام آسیایی به شدت سقوط کرد و انتظار می‌رود بازار اروپا هم این روال را ادامه دهد.

دلار پس از انتشار داده‌های ضعیف آمریکا که بیش از پیش اعتماد به ارز این کشور را کاهش داد، تضعیف شد و قیمت‌های نفت علی‌رغم انتظار کاهش تولیدات اوپک رو به افول قرار گرفت.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که سهام اروپایی معاملات امروز را با افت آغاز خواهند کرد؛ فوتسی انگلیس ۰.۱ درصد، داکس آلمان ۰.۵ درصد و کاک فرانسه ۰.۳ درصد افت خواهند کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا هم تا ساعت ۱۱:۲۰ به وقت تهران ۰.۳ درصد افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با سقوط سنگین ۱.۲ درصدی روبرو شد.

سهام تکنولوژی آسیا به دنبال سقوط سنگین سهام تکنولوژی آمریکا، تحت فشار زیادی قرار گرفتند. در سئول سهام سامسونگ الکترونیکس ۲ درصد سقوط کرد و سهام شرکت هاینیکس ۳.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. در ژاپن هم توکیو الکترون ۱.۸ درصد سقوط کرد، ادونتست ۲.۷ درصد و سونی ۳.۱ درصد پایین آمدند.

دیشب در معاملات وال‌استریت، درحالی‌که سرمایه‌گذاران سهام اپل، اینترنت و سایر سهام تکنولوژی را رها کردند، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت سقوط کرد و نزدک ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. اشارات متناقض آمریکا و چین در مورد تنش‌های تجاری بین دو کشور به احتیاط سرمایه‌گذاران افزوده است.

در ژاپن پس از این که مدیر شرکت نیسان به اتهام تخلف مالی دستگیر شد، سهام این شرکت ۵ درصد سقوط کد و این باعث سقوط ۱.۱ درصدی شاخص نیکی شد.

کامپوزیت شانگهای ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد افت کرد.

سهام کره‌جنوبی که سهام تکنولوژی وزن سنگینی در آن دارد، ۱ درصد سقوط کرد.

در بازار ارز، دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان، نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود باقی ماند.

داده‌هایی که دوشنبه شب منتشر شد نشان داد حال‌وهوای بازار مسکن آمریکا در ماه نوامبر، با بیشترین افول یک ماهه خود در بیش از ۴.۵ سال گذشته روبرو شده است.

همچنین دلار پس از این که معاون رییس فدرال‌رزرو، ریچارد کلاریدا و رییس فدرال‌رزرو دالاس، رابرت کپلان، از نگرانی خود در مورد احتمال کند شدن رشد اقتصادی جهان صحبت کردند، تحت فشار قرار گرفت.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان به ۹۶.۱۲۰ واحد رسید که پایین‌ترین سطح ۱۱ روزه آن است.

یورو که شبانه در برابر دلار ۰.۳۵ درصد رشد کرده بود، در نرخ برابری ۱.۱۴۵۰ دلار ثابت ماند.

در برابر ین هم دلار به پایین‌ترین سطح ۳ هفته‌ای ۱۱۲.۴۰ ین رسید.

کد خبر 401198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =