"نوری" آماده عرضه اولیه در بورس شد

شرکت پتروشیمی نوری با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی و نماد "نوری" در بازار دوم معاملات بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه ۵ تا ۱۰ درصدی شد.

به گزارش صدای بورس به قل از بورس پرس،شرکت پتروشیمی نوری با نماد "نوری" از دیروز 13 آبان­ ماه با پلاک 524 در گروه تولید مواد شیمیایی پایه و زیرگروه تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس تهران درج شد تا پس از معرفی مدیران در صف عرضه اولیه 10 درصدی بایستد.

براین اساس،این شرکت 300 میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیکی جهان با ظرفیت 4.5 میلیون تن در سال از جمله مجتمع های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است که به صورت رسمی در تیر سال 86 افتتاح شده و اکنون درحال فعالیت است.

عملیات اجرایی "نوری" در آذر سال 79 آغاز و اولین واحد آن در اوایل نیمه دوم سال 85 راه اندازی شد.سرمایه گذاری انجام شده در این مجتمع حدود 800 میلیارد تومان است که به صورت مستقیم برای حدود 1000 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

این شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری توانسته سود 523 تومانی به ازای هر سهم محقق کند.همچنین سود انباشته "نوری" در این مدت 2.9 هزار میلیارد تومان بوده است.

درترکیب سهامداری این شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 76.5 درصد،تاپیکو با 17 درصد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با 6.45 درصد سهم حضور دارند.

کد خبر 399157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =