اختلاف داخلی در دولت ترامپ برای خارج کردن ایران از سوئیفت

مقام‌های دولت ترامپ در حال بحث بر سر این هستند که تا چه اندازه کشورهای اروپایی را برای خارج کردن ایران از سامانه سوئیفت تحت فشار قرار دهند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، دولت آمریکا در آستانه اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران در حال تلاش برای تصمیم‌گیری بر سر مسئله‌ای است که بر میزان اعمال فشار روی ایران اثرگذار است.مقام‌های دولت ترامپ در حال بحث بر سر این هستند که تا چه اندازه کشورهای اروپایی را برای خارج کردن ایران از سامانه سوئیفت تحت فشار قرار دهند.

سخنانی که اخیراً استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح کرده بیانگر این است که آمریکا ممکن است سامانه پیام‌رسان مالی موسوم به سوئیفت را برای قطع ارتباط با بانک‌های ایرانی تحت فشار قرار ندهد.وی به دولت‌های خارجی گفته آمریکا احتمالاً موضعی با تقابل‌جویی کمتر اتخاذ خواهد کرد.

از سوی دیگر، دیگر مقام‌های نزدیک به ترامپ از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفتند آماده‌اند در صورت نادیده گرفتن درخواست آمریکا برای قطع ارتباط با ایران از سوی سوئیفت، مقام‌های آن را تحت تحریم قرار دهند.

منوچین پذیرا بودن نگاه داشتن برخی از بانک‌های ایرانی در سوئیفت اعلام کرده، اگرچه احتمال خارج کردن ایران از آن را هم منتفی نکرده است.هدف این است اطمینان حاصل کنیم موسسات مالی وارد مبادلاتی که غیرقانونی هستند نمی‌شوند. خزانه‌داری آمریکا رایزنی‌های بسیار تخصصی با سوئیفت دارد. از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارم برای تضمین اینکه مبادلات غیرقانونی انجام نمی‌شوند استفاده خواهم کرد. مبادلات کالاهای انسانی مجاز خواهد بود.

پیش از این یک رسانه وابسته به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرده بود انتظار می‌رود دولت ترامپ، ارتباط ایران با سامانه سوئیفت را قطع نکند.

کد خبر 397167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =