درخواست صدور مجوز فعالیت کارگران ایرانی در عراق

رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با همتای مشترک عراقی خود گفت: صدور روادید کاری، اجرایی و چند بار ورود برای کارگران و مهندسان ایرانی مهم است که امیدواریم عراق به این موضوع توجه کند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از  تسنیم، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست فعالین بخش خصوصی ایران و عراق در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: عراق یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران در منطقه و دنیا است و با وجود روابط سیاسی خوبی که میان دو کشور موجود است برخی از مشکلات اقتصادی موجود باعث شده که سطح فعالیتهای اقتصادی دو کشور مورد رضایت نباشد.

وی افزود: عدم وجود روابط بانکی و پوشش بیمه‌ای و مشکلات رفت و آمد تجار از این جمله است.

رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: وجود روادید کاری و تجاری و چند بار ورود برای کارگران و مهندس ایرانی مهم است که امیدواریم به آن توجه شود.

شافعی گفت: وجود اختلافات تجاری دو کشور و مسئله مطالبات پیمانکاران در بخش فنی مهندسی موضوعی است که اتاق‌های بازرگانی دو کشور برای رفع آن باید تلاش کنند.

وی افزود: با وجود جنگ داعش‌، نوسانات سیاسی و سنگ‌اندازی دشمنان هیئت‌های تجاری زیادی میان دو کشور رد و بدل شده است و امروز با تلاش و توجه مردم عراق و ایران آینده بهتری برای روابط دو کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود یادآور شد: دو کشور می‌تـوانند دز زمینه‌های مختلفی از جمله حمل ونقل، ترورسم درمانی، مخابرات، توسعه و تحقیق و خدمات فنی مهندسی و... همکاری داشته باشند.

کد خبر 395102

اخبار مرتبط

  • عراق پول گاز ایران را نمی‌دهد

    عراق پول گاز ایران را نمی‌دهد

    عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: عراقی‌ها با بهانه‌های مختلف سعی کردند که از پرداخت پول به ایران اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =