تحلیل بازار طلا و سکه در هفته گذشته

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا حدود ١٠ دلار کاهش یافت و به نرخ پایین تر از ١٢٠٠ دلار رسید اما این قیمت مجددا طی روزهای پنج شنبه و جمعه روند صعودی در پیش گرفت و تا نرخ ١٢٠٥ دلار افزایش یافت.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از کالاخبر، محمد کشتی آرای بیان کرد: در طول هفته گذشته به جز تغییرات قیمت جهانی، بیشترین رشد هفتگی طلا و سکه را تجربه کردیم و می توان هفته گذشته را به عنوان هفته شکست رکوردها نام گذاری کرد.

 کشتی آرا اظهار داشت: قیمت سکه در بازار هفته ای که گذشت به رکورد قیمتی چهار میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار به ٣٨٠ هزار تومان رسیدند، همچنین قیمت ارز به بالاترین رقم یعنی بیش از ١٥ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور افزود: این روند افزایش از روز شنبه آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه دار بود اما به دلیل برخی از صحبت های انجام شده در حوزه سیاسی توسط دولتمردان سیاسی و اقتصادی یکباره با توقف افزایش قیمت ها همراه شدیم و قیمت ها از روز پنج شنبه با کاهش روبرو شد.

به گفته وی ، بر این اساس نرخ سکه تا چهار میلیون و ٤٠٠ هزار تومان کاهش و قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار تا ٣٥٠ هزار تومان ارزان شد که این امر نشان می دهد اتخاذ تصمیمات سیاسی و اقتصادی باعث توقف روند افزایش قیمت ها شد.

کشتی آرای به قیمت ارز اشاره و اظهار کرد: قیمت ارز نیز در کنار نرخ طلا و سکه مسیر کاهشی را طی کرد و براساس قیمت های منتشر شده در فضای مجازی نرخ دلار در روز جمعه به ١٣ هزار تومان رسید، همچنین قیمت جهانی طلا هم تغییرات مختصری را تجربه کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: با توجه به اینکه روز پنج شنبه قیمت ها کاهش یافت و روز جمعه هم شاهد ادامه این کاهش قیمت ها بودیم بنابراین به نظر می رسد که روز شنبه قیمت ها  رو به کاهش باشد و طبق پیش بینی های صورت گرفته قیمت ارز به پایین تر از ١٣ هزار تومان خواهد رسید.

کد خبر 394857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =