بازده ۴۲ درصدی "وبملت" در ماه اخیر

نماد بانک ملت امروز بعد از برگزاری مجمع عمومی با ۱۸ درصد رشد مورد بازگشایی قرار گرفت و در قیمت ۱۲۹ تومان معامله شد تا بازده ۴۳ درصدی را طی یک ماه اخیر نصیب سرمایه گذاران خود کند.

به گزارش بورس آنلاین، نماد بانک ملت امروز بعد از برگزاری مجمع عمومی  با 18 درصد رشد مورد بازگشایی قرار گرفت و در قیمت 129 تومان معامله شد تا  بازده 43 درصدی را طی یک ماه اخیر نصیب سرمایه گذاران خود کند.

نکته قابل توجه در نماد این بانک،‌حجم معاملات بسیار چشمگیر آن بود که رکوردی در معاملات این نماد طی یک سال اخیر محسوب می شود. استقبال بی نظیر سهامداران خرد از این سهم سبب شد تا یک میلیارد سهم آن دست بدست شود و ارزش معاملات روز جاری این نماد را به بیش از 1399 میلیارد ریال برساند.

بررسی ترکیب خریداران نشان می دهد که عمده خریداران سهم حقیقی و فروشندگان آن حقوقی بوده اند. تقریبا 80 درصد خریداران را حقیقی ها تشکیل دادند و بیش از 90 درصد فروشندگان امروز سهم حقوقی بودند.

سرمایه گذاران خرد در رقابت با یکدیگر برای تصاحب مالکیت این سهم،‌818 میلیون سهم را خریداری کردند و حقوقی ها که بیشتر در طرف عرضه قرار داشتند،‌در رقابت خرید هم حضور یافتند و 278 میلیون سهم وبملت را از آن خود کردند.

 عرضه کنندگان سهم بیشتر حقوقی ها بودند که بیش از یک میلیارد سهم وبملت را با توجه به کشش تقاضا در بازار عرضه کردند.

نماد بانک ملت در تاریخ 27 مردادماه برای برگزاری مجمع عمومی  با بدرقه خوب سرمایه گذاران در قیمت 1112 ریال  متوقف شد و روز جاری با 18 درصد رشد قیمتی به بازار برگشت و سهامداران خود را خوشحال کرد.

 وبملت در مجمع عمومی سالیانه برای سال مالی 96،‌ مبلغ 118 ریال سود برای هر سهم محقق کرد ولی هیچ سودی تقسیم نکرد.

در مجمع این بانک به رشد 17.8 درصدی سپرده های ریالی بانک ملت در سال 96، بهبود کیفی ترکیب سپرده ها و افزایش سه برابری این رشد در مقایسه با سال 95 اشاره شد .به گفته مدیر عامل این بانک،‌ بیشترین حجم و مانده سپرده های جاری در شبکه بانکی کشور در اختیار بانک ملت است و قیمت تمام شده پول در این بانک 8.7 درصد در سال 96 کاهش داشته است.

بر پایه این گزارش ، وصول 33 هزار میلیارد ریال مطالبات بانک ملت در سال 96 بابت اوراق مشارکت، رشد 13 درصدی حقوق صاحبان سهام، 22 درصدی دارایی ها، 16.6 درصدی درآمدها، 48.3 درصدی سودخالص و eps ،  پنجاه و یک درصدی بازده حقوق صاحبان سهام، 50 درصدی بازده دارایی ها، 22 درصدی حاشیه سود و 5.5 درصدی سهم کارمزد و خدمات از کل درآمد از دیگر موارد قابل توجه در گزارش ارایه شده مدیرعامل بانک ملت به مجمع عمومی صاحبان سهام بود.

کد خبر 394639

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =