"فملی" محصولات خود را تنها به مشتریان شناخته شده عرضه می‌کند

سرانجام محصولات مس با موافقت وزارت صمت برای برداشتن سقف رقابتی قیمت این محصولات در بورس کالا، عرضه شد. اما نهاد ناظر بورس کالا به منظور ممانعت از ورود سوداگران و احتکار کنندگان کالا و شناسایی خریداران واقعی، دستورالعمل جدیدی را در نظر گرفت؛ از این پس خریداران مفتول و کاتد مس با محدودیت و نظارتی مشخص شده قادر به خرید این محصولات هستند.

به گزارش بورس آنلاین، سرانجام محصولات مس با موافقت وزارت صمت برای برداشتن سقف رقابتی قیمت این محصولات در بورس کالا، عرضه شد. اما نهاد ناظر بورس کالا به منظور ممانعت از ورود سوداگران و احتکار کنندگان کالا و شناسایی خریداران واقعی، دستورالعمل جدیدی را در نظر گرفت؛ از این پس خریداران مفتول و کاتد مس با محدودیت و نظارتی مشخص شده قادر به خرید این محصولات هستند.

در همین راستا تنها افرادی قادر به خرید مفتول مس هستند که تا 24 ماه منتهی به پایان سال 96، این محصول را از بورس کالا خریداری کرده باشند. در عین حال میانگین حجم خرید 24 ماه افراد محاسبه شده و بر همین میزان قادر خواهند بود که خرید خود را انجام دهند.

در خصوص کاتد مس نیز، همین روند در نظر گرفته شده و خریدارانی که در 18 ماه منتهی به پایان سال 96 آمار معاملاتشان در بورس کالا ثبت شده باشد، مجوز خرید این محصول را دریافت خواهند کرد. اما فرمول این گروه از خریداران، با معامله گران مفتول مس اندکی متفاوت است. چرا که پس از محاسبه میانگین میزان خرید آنها در 18 ماه منتهی به پایان سال 96، آنها این اجازه را نیز دارند که 1.5 برابر میانگین به دست آمده، خرید خود را افزایش دهند.

به گزارش بورس آنلاین تا لحظه درج این خبر، شرکت ملی صنایع مس ایران 3 هزار تن کاتد مس را با قیمت پایه 276276 ریال عرضه کرد که با وجود برداشته شدن سقف رقابتی قیمت، این محصول تنها با 0.8 درصد رشد، به قیمت پایانی 278666 ریال معامله شد.

همچنین کنسانتره فلزات گرانبها به عنوان محصولی دیگر توسط فملی در بازار عرضه شد؛ این کالا که سه مرتبه و هر بار با حجم 3 تن در بازار عرضه شد، به ترتیب با قیمت‌های پایه 5445705 ریال، 4071474 ریال و 5289581 ریال عرضه و با همان قیمت نیز معامله شد.

کد خبر 394567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =