فقط ۱۰ نماد معاملاتی در بورس متوقف است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه آیین نکوداشت سهام عدالت گفت: هم اکنون ۶۵۰ شرکت در بورس تهران حضور دارند و تعداد نمادهای معاملاتی متوقف ۱۰ نماد است.

به گزارش بورس آنلابن به نقل از فارس، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه برگزاری مراسم نکوداشت سهام عدالت در جمع خبرنگاران گفت: سهام عدالت طبق قانون برای بیش از 45 میلیون تخصیص داده شده و طبق لایحه‌ای که ارسال شده اگر قرار شد افراد جدیدی مشمول این سهام شوند، به طور حتم اعمال می شود.

وی افزود: در آخر سال 95 برای پرداخت اقساط باقیمانده سهام عدالت تا آبان ماه به مشمولان فرصت داده شد، اما تمدید بیشتر آن به دلیل ضرورت پرداخت سود نقدی امکان پذیر نبود.

وی در برابر پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود تلاش دولت برای تعیین تکلیف سهام عدالت، اما وضعیت بازار سهام مناسب نیست و دولت حمایتی از این بازار ندارد، با طرح این پرسش که چرا بورس مناسب نیست ،گفت: از شما می پرسم که امروز شاخص بورس چقدر است و شما که خبرنگار بورس هستید، جواب دهید که شاخص کل بورس چند است؟

کرباسیان گفت: بازدهی شاخص بورس در حال حاضر را اگر تحلیل کنیم، جواب بدهید که نرخ بازدهی امسال شاخص سهام چقدر بوده است؟ بازدهی حدود 27 درصد بوده است.

وی در برابر این پرسش که حجم معاملات سهام و پراکندگی صنایع بورسی نشان دهنده بازدهی مورد نظر شما برای کل صنایع بورسی نیست، پاسخ داد: باید با آمار صحبت کنید.

وزیر اقتصاد از خبرنگار بورس با این پرسش که هم اکنون چند شرکت در بورس داریم، پس از پاسخ خبرنگار فارس مبنی بر اینکه هم اکنون حدود 365 شرکت در بورس فعال هستند، در واکنشی عجیب گفت: «تمام آمارهای شما اشتباه است و الان 650 شرکت در بورس حضور دارند. آمار را درست نمی گویید ،650 شرکت در بورس است و تعداد نماد های معاملاتی که متوقف است به 10 نماد نمی رسد.»

وی در برابر این سوال فارس که دولت چه برنامه ای برای حمایت از بورس دارد گفت: «به عنوان خبرنگار با ذهنیت نباید صحبت کنید. چیزی را بخواهید القا کنید که واقعیت ندارد ، من نمی‌توانم جواب بدهم .»

کد خبر 391858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =