"کسرا"، "شتران" و "وتعاون" افزایش سرمایه می دهند

شرکت های سرامیک صنعتی اردکان و پالایش نفت تهران نامه پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه را منتشر کردند و در کنار آن بیمه تعاون مجوزهای لازم را از سازمان بورس و اوراق بهادار جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه دریافت کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت سرامیک های صنعتی اردکان در نظر دارد تا سرمایه خود را از 509 میلیارد ریال به 580 میلیارد ریال ارتقا دهد و برنامه افزایش سرمایه 14 درصدی را از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز از طریق جلوگیری از خروج وجه نقد به اجرا در آورد.

علاوه بر این، سرمایه شرکت پالایش نفت تهران با اجرای برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی به 40.000 میلیارد ریال می رسد. سود انباشته، اندوخته طرح و توسعه محل تامین نقدینگی مورد نیاز برای اجرای این برنامه تعیین شده و تامین مالی قسمتی از طرح های در دست اجرا و مخارج سرمایه ای بلندمدت، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی هدف انجام آن اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، بیمه تعاون که در تکاپوی اجرای برنامه افزایش سرمایه 75 درصدی است، مجوز انجام این برنامه را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد تا 210 میلیارد ریال به سرمایه فعلی آن افزوده شود. این برنامه از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها تامین می شود و رعایت الزامات مصوبه هیات وزیران در خصوص حداقل سرمایه براي موسسات بیمه غیردولتی و افزایش سطح توانگري شرکت، هدف "وتعاون" برای ارتقای سرمایه مطرح شده است.

 

نام شرکت

درصد افزایش سرمایه

محل

اهداف

 

 

سرامیک صنعتی اردکان

14

 

 

سود انباشته

اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز از طریق جلوگیری از خروج وجه نقد

 

 

پالایش نفت تهران

50

 

 

 

 

 

 

سود انباشته، اندوخته طرح و توسعه

و تامین مالی قسمتی از طرح های در دست اجرا و مخارج سرمایه ای بلندمدت، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی

 

 

بیمه تعاون

75

 

 

 

 

سود انباشته و سایر اندوخته ها

رعایت الزامات مصوبه هیات وزیران در خصوص حداقل سرمایه براي موسسات بیمه غیردولتی و افزایش سطح توانگري شرکت

 

 

کد خبر 391847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =