معرفی داروی جدید “طول عمر”  در البرز دارو

البرز دارو از محصولی رونمایی کرده که مدعی است بیماران در صورت مصرف ، تا حد قابل توجهی از سکته های قلبی و مغزی حفظ خواهند شد.

داروی طول عمر البرز دارو به تولید انبوه رسید

الیاس کهزادی عضو هیئت مدیره شرکت البرز دارو «دالبر» ضمن تایید خبر فوق در این خصوص گفت: محصول جدید البرز دارو، پلی پیل می باشد که در دو گرید مختلف تهیه شده و هر گرید، ترکیبی از ۴ داروی متفاوت از جمله آسپرین، والزارتان، انالاپریل، و ایزوکلروتیازین، است که در جلوگیری از مرگ ناگهانی و سکته و صدمات قلبی و عروقی و کاهش چربی خون در افراد بالاتر از ۵۰ سال کاربرد دارد. طرح مطالعاتی این دارو، همزمان با طرح مطالعاتی سازمان تجارت جهانی و یونسکو، در کشور ما نیز با همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه انگلیس، مورد مطالعه قرار گرفت و تولید آن به شرکت البرز دارو سپرده شد. نتیجه ۱۰ سال فعالیت تحقیقی و نیز مطالعات بالینی در دو منطقه کشور بر روی ۴۰ هزار نفر، به مرحله تولید انبوه رسیده و در داروخانه های کشور عرضه می شود. این محصول نیاز به خط تولید جدیدی که نیازمند سرمایه گذاری سنگینی باشد ندارد؛ ولی مرحله تحقیق و مطالعات بالینی، هزینه بر بوده است.

پیش بینی استقبال مناسب از داروی طول عمر

با توجه به حجم قابل توجه جمعیت میانسال کشور، پیش بینی می شود استقبال مناسبی از این محصول به عمل آید. فعلا در گزارش پیش بینی سال ۹۷ این موضوع هم لحاظ شده؛ اما تلاش می شود این محصول ظرف ۶ ماه آینده تحت پوشش خدمات بیمه ای هم قرار گیرد. همچنین احتمال اینکه وزارت بهداشت تصمیم بگیرد این دارو را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دهد هم وجود دارد که در این صورت فروش این دارو افزایش خواهد یافت. در این صورت، وضعیت فروش پلی پیل متحول خواهد شد.

البرز دارو نسبت به سایر دارویی ها مطالبات معوق کمتری دارد

وی در خاتمه تصریح کرد: شرکت البرز دارو نسبت به سایر شرکت های دارویی، مطالبات معوق کمتری دارد؛ اما به هر حال با مشکل کمبود نقدینگی به سبب کندی روند دریافت مطالبات از بخش دولتی مواجه هستیم. امیدواریم در سال ۹۷، هم شرایط فروش بهتر باشد و هم روند تسویه مطالبات داروسازان تسریع شود.

 

  • منبع: بورس۷
کد خبر 391713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =