آخرین وضعیت قرارداد رنو و ایدرو اعلام شد

معاون وزیر صنعت ضمن تشریح آخرین وضعیت قرارداد خودروسازان خارجی در خصوص وضعیت اجرایی قرارداد سازمان گسترش با رنو توضیحاتی داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، محسن صالحی‌نیا در خصوص آخرین وضعیت قرارداد خودروسازان خارجی به مهر گفت: تولید شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو(ایکاپ) به ۹۰ دستگاه در روز رسیده که در انتهای بهمن ماه با توجه به هدف‌گذاری انجام شده پیش رفته و به ۱۳۰ دستگاه رسیده البته سال آینده را نیز با تولید ۱۷۰ دستگاه در روز آغاز خواهیم کرد و به مرور، میزان تولیدات افزایش خواهد یافت و در فاز بعد نیز به ۲۴۰ دستگاه در روز خواهیم رسید.

وی افزود: در قرارداد سیتروئن و سایپا نیز،آغاز تولید از تیرماه سال ۹۷ به طور رسمی خواهد خورد و به تولید انبوه خواهیم رسید ضمن اینکه یکسری قراردادهای دیگری نیز در حال پیگیری قرار دارند. در این میان، در مورد قرارداد رنو باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه هنوز شرایط اجرایی برای قرارداد نهایی، در قاعده خاصی که دیده شده، فراهم نیست البته رنو به طور عادی در حال انجام تولیدات با پارس خودرو است و خودروهای ال نود و ساندرو را تولید و عرضه می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته بر اساس بررسی‌ها و گزارشات وزارت صنعت سهم تولید این مجموعه نیز وضعیت خوبی دارد و نسبت به سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده به عبارتی با افزایش بیش از دو برابر مواجه بوده اما با شرایطی که به لحاظ سرمایه‌گذاری مشترک با رنو مدنظر است، هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت زمان شروع تولید ایدرو با رنو چه زمانی خواهد بود،آنچه که مسلم است ۵ مدل خودرو که بر روی دو پلتفرم قرار دارد، جزو توافقات این قرارداد بوده، اما هنوز محل و سایتی که برای تولید مدنظر این شرکت مشترک بوده، فراهم نشده است.

صالحی‌نیا ادامه داد: با شرایطی که سایپا اعلام کرده، این واگذاری باید با دقت نظر بیشتری انجام شود چراکه بن‌رو اگرچه شرکت زیرمجموعه سایپا است، اما سهامداران و اعضای هیات مدیره آن، شرایط خاصی را برای واگذاری مدنظر قرار دارند بنابراین به نظر می‌رسد در حال سپری کردن مراحل نهایی است، اگرچه در یک مقطعی با توقف معناداری مواجه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد با برطرف شدن یکسری ابهامات و روش‌هایی که برای واگذاری وجود دارد، بتوانیم این واگذاری را انجام دهیم و کار را به بهترین شکل پیش ببریم. در نهایت به عنوان دستگاه سیاستگذار، اعتقاد داریم باید این کار هر چه سریعتر آغاز شده و تولید صورت گیرد، به خصوص اینکه تولید الزاما از طریق آن سایت و انتخابی که شرکت رنو در مقطعی داشته و بررسی هایی که صورت گرفته، باید انجام شود.

صالحی‌نیا گفت: رنو بررسی‌های دقیقی در رابطه با سایت بن رو انجام داده و همه جوانب کار را به لحاظ کارشناسی و ساختاری، ترکیب و تجهیزات سنجیده اما با تمام این شرایط به نظر می‌رسد هم رنو و هم ایدرو که دو طرف امضای این قرارداد بوده‌اند، باید تکلیف این تفاهم همکاری را نهایی کرده و کار را آغاز کنند.

کد خبر 391500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =