روش شستا در واگذاری ۱۳۸ شرکت و علت فراخوان برای مدیریت رایتل

مدیرعامل شستا روش جلوگیری از تکرار تجربه تلخ واگذاری‌های اصل٤٤ را اعلام کرد و مسئول واگذاری شرکت‌ها هم با اعلام ٥٨ و ٨٠ شرکت آماده و در مرحله آماده‌سازی،درباره فراخوان واگذاری مدیریت رایتل توضیح داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، سعید خدامرادی مدیرعامل هلدینگ صبا‌تأمین و مسئول واگذاری شرکت‌های شستا، درباره فراخوان واگذاری مدیریت اجرائی رایتل برای سه سال به شرق گفت: واگذاری از طریق قرارداد پیمان مدیریت یکی از روش‌های واگذاری است که در آن افراد متقاضی می‌توانند با چینش استراتژی مشخص برای سرمایه‌گذاری سودآور، وارد پیمان با شستا شوند و ضمن قبول تعهداتی در زمینه سودآوری، اداره امور بنگاه اقتصادی را به دست گیرند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که شستا قصد واگذاری آنها را دارد ( ٥٨ شرکت در مرحله اول و بیش از٨٠ شرکت هم در مرحله آماده‌سازی)، براساس سودده یا زیان‌ده‌بودن مرتب نشده‌‌اند، بلکه یا بنگاه‌های کوچکی هستند که اصولا نباید یک مجموعه بزرگ مانند شستا وارد این عرصه‌های پایین‌دستی می‌شده و قصد خروج از آن را داریم یا شرکت‌هایی هستند که با استراتژی شستا سازگار نیستند و بهتر دیده‌ایم آنها را واگذار کنیم.

به گفته خدامرادی، واگذاری این شرکت‌ها ضمن رونق‌بخشی به بخش خصوصی، منافع سازمان تأمین اجتماعی را نیز تأمین خواهد کرد.

علت واگذاری بنگاه‌ها از زبان مشاور مدیرعامل

علی ظفرزاده مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم درباره علت واگذاری بنگاه‌ها گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیز مانند دیگر سازمان‌ها و نهادهای عمومی در راستای سیاست‌های کلی کشور و همین‌طور نظرات شخص رئیس‌جمهور به سمت خصوصی‌سازی واقعی و اصیل حرکت می‌کند. زیرا ما اعتقاد داریم باید امور مردم را به مردم بسپاریم و مطمئنا از طریق این بنگاه‌ها شاهد مدیریت بهینه و سودآوری بیشتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در‌ حال‌حاضر دولت در صنایع بالادستی فعال است و باید حداقل در صنایع پایین‌دستی امکان حضور بخش خصوصی فراهم شود. زیرا بخش خصوصی در حاشیه قرار دارد و بنگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی از پشتوانه حمایت‌های نهادی برخوردارند و امکان رقابت با آنها برای بخش خصوصی وجود ندارد.

روش جلوگیری از تکرار تجربه تلخ واگذاری‌های اصل٤٤

براساس این گزارش، مرتضی لطفی مدیرعامل شستا نیز در نشست معرفی شرکت‌های قابل واگذاری در تبریز، با اشاره به اینکه از ٢٧٤ زیرمجموعه شستا، ١٨٤ شرکت مدیریتی هستند، گفت:بیش از نیمی از این شرکت‌ به دلیل رد دیون دولت به تأمین اجتماعی واگذار شده اند.

وی ادامه داد: درحالی حفظ منافع و دارایی‌های کارگران بیمه‌شده ، اصلی‌ترین سیاست است که با هدف مدیریت دارایی‌های کارگران، بخشی از این دارایی‌ها واگذار می‌شود تا در موقعیت‌های بهتری سرمایه‌گذاری شود.

به گفته لطفی، به منظور جلوگیری از از تکرار تجربه تلخ واگذاری‌های اصل٤٤ ، جلساتی برای شفاف‌سازی و واگذاری به افراد دارای اهلیت با فعالان اقتصادی استان‌ها برگزار می‌شود.

کد خبر 391493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =