"شپترو" و "خشرق" افزایش سرمایه می دهند

شرکت های پتروشیمی آبادان و الکترونیک خودرو شرق پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اجرای برنامه افزایش سرمایه را منتشر کردند.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت پتروشیمی آبادان با انتشار نامه پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اجرای برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی در این خصوص اطلاع رسانی کرد. این مجموعه فعال در گروه پتروشیمی در نظر داد تا سرمایه خود را از 630 میلیارد ریال به 2.520 میلیارد ریال افزایش دهد. مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی منبع تامین نقدینگی جهت اجرای این برنامه تعیین شده تا اصلاح ساختارمالی، برون رفت از شمول ماده 141 قانون تجارت، اجرای پروژه های کوچک و اصلاح ساختار نیروی انسانی صورت پذیرد.

علاوه بر این، شرکت الکترونیک خودرو شرق سرمایه خود را دو برابر می کند و از 315 میلیارد ریال به 630 میلیارد ریال ارتقا می دهد. نقدینگی لازم جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه "خشرق" از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین می شود.

همچنین اجرای پروژه های ایجاد جوینت ونچر با شرکت تایوانی جهت تولید کانکتور و ترمینال در ایران، پروژه تولید دسته سیم های پژو301 و نیز پروژه تولید نودهای الکتریکی شبکه اکوماکس از جمله اهداف انجام برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی این مجموعه قطعه ساز مطرح شده است.

کد خبر 391249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =