رشد قیمت "خساپا" پس از فسخ یک قرارداد

نماد معاملاتی شرکت سایپا که بدلیل افشای اطلاعات پیرامون اقاله قرارداد واگذاری شرکت های سازه گستر و مگاموتور تا پایان سال جاری، متوقف شده بود پس از شفاف سازی در این خصوص با رشد قیمتی حدود شش درصدی بازگشایی شد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، علیرضا بادکوبه، رییس هیات مدیره شرکت سایپا با اشاره به انتقال سـهام شـرکت های تولیدي موتور، گیربکس و اکسل سایپا و نیز مهندسی و مشاورسازه گستر سایپا از شـرکت هاي توسـعه گستر برنـا، تجارت الکترونیک خودرو تابان تاخت، پیشـگامان خوراك تابان، توسعه سرمایه رادین، ساربان سرمایه ایرانیان وستاره سفیران آینده، تاریخ فسخ قرارداد را 19 بهمن ماه جاری و مبلغ آن را 16.107.006 میلیون ریال اعلام کرد.

رییس هیات مدیره این شرکت خودروساز به دلایل فسخ قرارداد اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد 5.707.674.828 سهم شرکت مگاموتور و 2.163.999.932 سهم شرکت سازه گستر سایپا در سال گذشته به شـرکت هاي توسـعه گستر برنـا، تجـارت الکترونیک خودرو تابان تاخت، پیشـگامان خوراك تابان، توسـعه سرمایه رادین، ساربان سرمایه ایرانیان و ستاره سفیران آینده با انعقاد صلحنامه واگذار شده است. از این رو، شرکت سایپا به منظور اهمیت تامین پایدار و کنترل موثر بر زنجیره تامین مواد و قطعات تولیدي در نظر دارد نسبت به اقاله صـلحنامه هاي واگذاري شـرکت هاي مذکور تا پایان امسال اقدام کند.

بادکوبه خاطر نشان کرد: با توجه به واگذاری شرکت های مورد اشاره در سال گذشته انتقال سهام این شرکت ها اثر سود و زیانی بر صورت های مالی شرکت در پی ندارد و از این رو، تبعات این امر بر صورت های مالی تلفیقی نامشخص است که پس از بررسی بیشتر در این ارتباط اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: تاریخ فسخ قرارداد در فرم فسـخ قراداد 19 بهمن ماه جاری اعلام شده، بر این اساس این تاریخ زمان شـروع عملیات فسخ و اقاله صـلح نامه شـرکت هاي مذکور است و اقاله صلحنامه ها تا پایان سال جاری قطعی خواهد شد. علاوه بر این، مبلغ مطالبات شـرکت سایپا از شرکت هاي سازه گستر و مگاموتور به میزان 26.150 میلیارد ریال محاسبه می شود که طی قراردادهاي سه جـانبه به حساب خریـداران سـهام منتقل شـده بود بواسـطه انتقال این مطالبات به حساب سـرمایه شـرکت هاي سرمـایه پـذیر (سازه گستر و مگاموتور)، پس از اقاله صـلحنامه هاي مذکور مجموع ارقام قرار داد و مبلغ مورد اشاره بابت مطالبات به حساب سرمایه گذاری هاي سایپا لحاظ خواهد شد .

کد خبر 391242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =