افزایش سرمایه ۳۹ و ۶۰۰ درصدی دو شرکت بورسی

شرکت های پتروشیمی بوعلی سینا و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان مجوز اجرای برنامه افزایش سرمایه را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز افزایش سرمایه 600 درصدی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و 39 درصدی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان را صادر کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که سرمایه فعلی آن 500 میلیارد ریال است، در نظر دارد تا افزایش سرمایه به مبلغ 3.000 میلیارد ریال به اجرا درآورد. برنامه افزایش سرمایه 600 درصدی "بوعلی" از محل سود انباشته با هدف جبران مخارج سرمایه اي انجام شده، تأمین و حفظ نقدینگی شرکت جهت اجراي پروژه هاي در جریان اجرایی می شود.

 علاوه بر این، طبق اعلام مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی بوعلی سینا می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 3.500 میلیارد ریال به مبلغ 4.000 میلیارد ریال از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت دو سال به هیات مدیره تفویض کند تا هیات مدیره شرکت پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

همچنین شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در نظر دارد تا سرمایه خود را از 750 میلیارد ریال به 1.040 میلیارد ریال افزایش دهد. منابع مالی لازم جهت انجام برنامه افزایش سرمایه 39 درصدی "غشهداب" از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین می شود که هدف از اجرای آن اصلاح ساختار مالی مطرح شده است. این مجموعه موفق به دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار جهت انجام این برنامه شده است.

نام شرکت

سرمایه فعلی     (میلیارد ریال)

سرمایه جدید   (میلیارد ریال)

محل

اهداف

پتروشیمی بوعلی سینا

500

3.000

سود انباشته

جبران مخارج سرمایه اي انجام شده، تأمین و حفظ نقدینگی شرکت جهت اجراي پروژه هاي در جریان

کشت و صنعت شهداب ناب خراسان

750

1.040

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

اصلاح ساختار مالی

 

 

کد خبر 390936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =