یارانه سنوات قبلی هنوز پرداخت نشده است

پرداخت یارانه قندی ها تعیین تکلیف شده و به ازای هر کیلوگرم شکر، ۱۷۸ تومان یارانه به قندی ها پرداخت خواهد شد. شرکت قند قزوین یارانه پرداختی و جایزه به چغندرکاران را در بودجه خود لحاظ نکرده است .

کاظمی مدیر مالی شرکت قند قزوین در این خصوص گفت: هنوز در مورد یارانه امسال و میزان آن، ابلاغیه ای به دست ما نرسیده و اطلاعات ما نیز، در حد شنیده ها است.

به هر حال پرداخت یارانه خبر خوبی برای صنعت قند بوده و چنانچه شرکتی در بودجه خود، یارانه را لحاظ نکرده باشد، می تواند اعلام تعدیل مثبت نماید.

البته حتی در صورت ارسال ابلاغیه برای قندی ها مبنی بر پرداخت یارانه ۱۷۸ تومانی، فعلا فقط بودجه ها اصلاح می شود و تاثیری بر گردش نقدینگی شرکت ها نخواهد داشت. هنوز مطالبات قندی ها بابت یارانه سنوات قبل به طور کامل پرداخت نشده و یارانه امسال هم، احتمالا با تاخیر پرداخت خواهد شد.

جایزه چغندرکاران تعیین تکلیف نشده است / قند قزوین جایزه به چغندرکاران و یارانه دولتی را در بودجه لحاظ نکرده است

وی در خصوص احتمال تعدیل مثبت قند قزوین پس از درنظر گرفتن یارانه ۱۷۸ تومانی برای هر کیلوگرم شکر به بورس ۷ گفت : هنوز موضوع پرداخت جایزه به چغندرکاران تعیین تکلیف نشده است. در صورتی که جایزه ای برای چغندرکاران تعیین شود، بخشی از اثر مثبت پرداخت یارانه بر سودآوری قندی ها را خنثی خواهد کرد.

قند قزوین پرداخت یارانه و جایزه چغندرکاران را در بودجه لحاظ نکرده و در صورت قطعیت هر یک از این دو مورد و ابلاغ رسمی آن به شرکت، تاثیرات بر بودجه بررسی شده و بودجه اصلاح شده منتشر خواهد شد.

البته امسال وضعیت کشت چغندرقند مطلوب بوده و نسبت به افزایش حجم تولید شرکت های قندی خوشبین هستیم.

 

 

  • منبع: بورس۷

 

کد خبر 390832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =