قاسم ایران در سال۹۷ با رویکرد جدید فعالیت خواهد کرد

شرکت قاسم ایران یکی از نمادهایی است که در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۶ زیان قابل توجهی در بازار سهام شناسایی کرده است . قاسم در ۱۰ ماه ابتدایی زیان ۳۶ درصدی را به سهامداران خود تحمیل کرده است . در همین راستا و در خصوص علت افت قابل توجه قیمت سهام علی محمد وحید کریمی مدیر عامل شرکت قاسم ایران مطرح کرد.

علی محمد وحید کریمی مدیر عامل شرکت قاسم ایران در خصوص افت قیمت سهام قاسم ایران گفت: بخشی از افت قیمت سهم ناشی از روند بازار و بخشی به سبب مشکلات داخلی شرکت بوده است. اما شرکت قاسم ایران پس از تغییراتی که در ترکیب هیئت مدیره انجام شد، برنامه هایی در دست اجرا دارد که می تواند باعث بهبود شرایط داخلی و احیای شرکت شود. بدون شک شرکت در سال ۹۷ با رویکرد جدیدی فعالیت خواهد کرد.

صنعت پخش وابستگی مستقیم به صنعت دارو دارد / پیگیر دریافت مطالباتمان هستیم

صنعت پخش، صنعتی خدماتی است که به بحث دارو وابستگی مستقیم دارد. با توجه به افزایش دوره وصول مطالبات صنعت داروسازی از بخش دولتی، گردش نقدینگی قاسم هم مانند سایر شرکت های پخش دچار اختلال شده و به افزایش هزینه های مالی شرکت منجر شده است. بدهی بخش دولتی به بخش سلامت به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسیده که قسمتی از این بدهی به علت اجرای طرح سلامت ایجاد شده و قطعا تسویه این بدهی، بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد نمود. پیگیر دریافت مطالبات خود هستیم؛ حتی قرار بود بخشی از مطالبات را در قالب اوراق مرابحه دریافت کنیم که ظاهرا شورای فقهی بورس ایراداتی به این قضیه وارد کرده و موضوع در دست بررسی می باشد. به هر حال مطالبات شرکت ها باید به نحوی پرداخت شود و به طور جد، پیگیر آن هستیم.

اموال مازاد واگذار و هزینه مالی کاهش خواهد یافت

وحید کریمی در مورد سایر رویدادهای مهم قاسم گفت : ، قاسم ایران در نظر دارد اموال مازاد خود را واگذار نماید و با نقدینگی حاصل از آن، اقداماتی در جهت کاهش هزینه مالی انجام دهد. اقداماتی هم صورت گرفته که نتیجه مثبت آن در سال ۹۷ نمایان خواهد شد.

تغییر در سبد محصولات / سهم داروهای نقدشونده داروخانه ای در سبد قاسم افزایش می یابد

همچنین به منظور اصلاح فرآیند کسب و کار، در نظر داریم تغییراتی در فعالیت های شرکت اعمال نماییم. مثلا قرار است در حوزه پخش دارو، ترکیب سبد دارویی را تغییر داده و سهم داروهای داروخانه ای را که نقدشوندگی بالاتری دارند، افزایش دهیم. اقدامات مقدماتی هم انجام شده و چشم انداز آینده روشن تر از حال است.

جوینت ونچر قاسم با دانشگاه فنی تهران

علاوه بر این چند روز قبل با دانشکده لجستیک دانشگاه فنی تهران جوینت ونچر انجام شد تا بخش لجستیک شرکت ارتقا یابد.

قاسم درصدد ورود به بازار خرید و فروش های مجازی

ضمن اینکه با توجه به حرکت دنیا به سمت خرید و فروش های مجازی، آینده از آن شرکت هایی است که به این حوزه ورود کنند. در برنامه های آتی قاسم ایران، این مورد نیز لحاظ شده و امیدواریم بتوانیم در این مورد هم فعالیت های خود را به روز رسانی کنیم.

امیدواری به سال ۹۷

وی در خاتمه تصریح کرد: با در نظر گرفتن فرصت های پیش رو، انتظار می رود سال ۹۷ روش های اصلاحی به نتیجه رسیده و سطح ارائه خدمات شرکت و دوره وصول مطالبات کاهش یابد.

 

  • منبع: بورس۷
کد خبر 390723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =