دلایل کاهش سودآوری شرکت نورد و تولید قطعات فولادی اعلام شد

افزایش چشمگیر حاشیه سود ناخالص این شرکت در شش ماهه اول سال جاری ، موجب افزایش قیمت قراضه موجب بالا رفتن قیمت تمام شده کالای فروش رفته برای دوره منتهی به ۹۶/۰۸/۳۰ گردیده است و سود ۸ ماهه را به نسبت ۶ ماهه کاهش داده است .

به گزارش بورس آنلاین به نقل از نوآوران امین ، سید تقی شهرستانی مدیرعامل شرکت نورد و تولید قطعات فولادی طی شفاف سازی در سامانه کدال دلایل کاهش سودآوری شرکت نورد و تولید قطعات فولادی را اعلام کرد.

به گفته ی وی ، افزایش چشمگیر حاشیه سود ناخالص این شرکت در شش ماهه اول سال جاری ، به علت راه اندازی پروژه توسعه ذوب ۴ بوده که جایگزین خرید اسلب وارداتی از فولاد مبارکه و خوزستان شده ودر نتیجه حاشیه سود شرکت در این دوره را به نحو چشمگیری افزایش داده است . متاسفانه در ماههای مهر و آبان قیمت قراضه که در ابتدای سال با نرخ هر کیلو ۹,۰۰۰ ریال وارد کارخانه میشد ، افزایش یافته و در دوره منتهی به ۹۶/۰۸/۳۰ بالغ بر هر کیلو ۱۶,۰۰۰ ریال تحویل گردیده است . این در حالی است که در این مدت قیمت فروش محصولات ورق شرکت ثابت بوده است.

با توجه به محاسبات سود و زیان و قیمت تمام شده کالای فروش رفته در طی دوره به صورت میانگین انجام می شود ، افزایش قیمت قراضه موجب بالا رفتن قیمت تمام شده کالای فروش رفته برای دوره منتهی به ۹۶/۰۸/۳۰ گردیده است و سود ۸ ماهه را به نسبت ۶ ماهه کاهش یافته است .

نورد و تولید قطعات فولادی در دوره ۶ ماهه منتهی به ۹۶/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۷۵۷ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸۰% رشد داشته است. این شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه پیش بینی فعلی سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ را ۱۱۰% پوشش داده است.

کد خبر 390574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =