روند صعودی درآمد فروش محصولات تبرک

هفته‌نامه بورس: جلسه معارفه گروه کارخانجات صنعتی تبرک با نماد «تبرک» با حضور مدیرعامل و برخی از مدیران ارشد این مجموعه با همراهی اصحاب رسانه و اهالی بازار سرمایه چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد تا مدیران این شرکت اطلاعاتی را در خصوص قابلیت‌های برند تبرک، زیرمجموعه‌های این شرکت، فروش محصولات، اهم اقدامات انجام شده گروه کارخانجات صنعتی تبرک، برنامه‌های آتی این گروه، صورت‌های مالی سود و زیان تلفیقی و پیش‌بینی سود و زیان سال جاری به سهامداران و اهلی بازار سرمایه ارایه دهند.

9 شرکت در پرتفوی سرمایه گذاری

در ابتدای این جلسه مهدی بوستانی، مدیرعامل گروه کارخانجات صنعتی تبرک در خصوص قابلیت‌های این شرکت بیان کرد: تبرك نام تجاری با نفوذ و بسیار با ثبات است. همچنین ارزش‌های بسیاری نسبت به نام‌های تجاری دیگر که سهم بازار کمتری دارند را داراست. البته می‌توان به دیگر قابلیت‌های این برند از قبیل ثبات و پایداری، حفاظت و ثبت برند تبرک، پتانسيل و بازارهای هدف، پشتیبانی و حمایت تخصیص بودجه سالانه اشاره کرد. وی افزود: 9 شرکت زیرمجموعه همچون کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، اخشان اخلم، نوش پونه مشهد، طلای سفید تبرک، بهینا، خوشمزه خراسان، مبین نگاربهناز، مهرانه و نیز کشت و صنعت بهاران گلبهارخراسان در پرتفوی سرمایه گذاری گروه کارخانجات صنعتی تبرک قرار دارد.

افزایش درآمد فروش محصولات

مدیرعامل گروه کارخانجات صنعتی تبرک با اعلام اینکه درآمد فروش محصولات این شرکت در دوره شش ماهه سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته، در این خصوص گفت: در دوره مذکور مبلغ فروش تبرک از 579،995 میلیون ریال به 1،383،133 میلیون ریال رسیده است.

مهمترین اقدامات و دستاوردها

بوستانی در خصوص مهم‌ترین اقدامات این گروه ابراز داشت: خريد شركت‌های مهرانه خراسان، مبين‌نگار بهناز و فرآورده‌های غذایی خوشمزه خراسان با محصولات تازه موجود و تعریف طرح کسب‌ وکار مورد نظر برای هریک و اجرایی کردن طرح‌های مذکور، اقدام به سرمایه گذاری، توسعه و خريد كارخانجات همجوار در زمينه توليد سس مايونز در سال 1380، اقدام به خريد و نصب و راه‌اندازی ماشين آلات جديد از كشور ايتاليا در زمينه توليد رب گوجه‌فرنگي و افزایش تحویل گوجه‌فرنگي به 1500 تن در شبانه‌روز و تبدیل آن به رب گوجه فرنگی در شرکت شهداب از جمله مهمترین اقدامات و دستاوردهای این مجموعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی گروه کارخانجات تبرک تصریح کرد: شناسایی کسب ‌وکارهای جدید سودآور در صنایع غذایی و بهداشتی و سرمایه‌گذاری در این کسب‌ وکارها با هدف توسعه فعالیت‌ها، خلق ارزش و افزایش بازدهی، تقویت ساختار نظام راهبری شرکتی در «تبرک» و شرکت‌های زیرمجموعه در راستای بهبود فرآیند نظارت و مدیریت از جمله برنامه‌های در دست اقدام هستند.

تحقق47 درصد از سود تلفیقی

مدیرعامل گروه کارخانجات تبرک به وضعیت عملیاتی و سودآوری گروه اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه شرکت بیش از 2.231 میلیارد ریال است و در دوره عملکرد شش‌ماهه اول سال مالی جاری مبلغ 275,251 میلیون ریال سود خالص تلفیقی کسب کرده و به ازای هر سهم 95 ریال سود تلفیقی شناسایی شده است. بر این اساس «تبرک» در دوره مورد اشاره 47 درصد از سود تلفیقی برآوردی را محقق کرده است.

 

  • شماره ۲۳۲ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۱۱
کد خبر 390562

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =