۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
آغاز راند نخست آکادمی بورس

هفته نامه بورس: مرحله نخست مسابقه آزاد معامله گری از شنبه هفته جاری بیست و سوم دی ماه آغاز می‌شود.در این مرحله شرکت کنندگان با سرمایه اولیه ۵۰۰هزارتومانی که خودشان تأمین کرده اند؛ با یکدیگر به رقابت می پردازند.

امین آذریان، رییس کمیته اجرایی آکادمی بورس با بیان این مطلب گفت: مرحله نخست مسابقه قوانین خاصی ندارد و قوانینی حاکم بر معاملات بر خط در این مرحله حاکم است. همچنین این 500 هزارتومان جز آورده اولیه افراد است و با پایان مرحله نخست با سود احتمالی که نفرات کسب می کنند به حسابشان واریز می شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری آکادمی بورس در مورد شرکت کنندگان این مسابقه افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از شرکت کنندگان 82درصد نفرات آقایان و 18درصد خانم‌ها هستند. البته در میان شرکت کنندگان 42درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، 41درصد دارای مدرک کارشناسی، 7درصد دارای مدرک دکتری و مابقی دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند. آذریان در خصوص پراکندگی سنی ثبت نامی‌ها تصریح کرد: جوانترین شرکت کننده 20 ساله و مسن ترین 64 ساله هستند. همچنین در میان شرکت کنندگان رده سنی 30تا 40 ساله‌ها 42درصد جمعیت؛ 20تا30 ساله‌ها 38 درصد جمعیت و افراد بالای 40 سال 20درصد را شامل می‌شوند که از این میان 18درصد بیکار و 82درصد شاغل هستند.

وی در خصوص روند اجرایی مرحله نخست آکادمی بورس گفت: این مسابقه با حمایت مالی تأمین سرمایه تمدن، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، شرکت صحرا، طراح و مجری برگزاری این رویداد گروه دانش شاخص بازارسرمایه برگزار می‌شود. همچنین مرحله نخست مسابقه به صورت کاملا مجازی و غیر حضوری پیش می رود. در این مرحله شرکت کنندگان از سراسر کشور با کد ویژه ای که برای این مسابقه طراحی شده است معامله خواهند کرد و نیازی به حضور این افراد نیست. همچنین پس از پایان بازه یک ماهه مسابقات؛ 50 نفری که بالاترین بازدهی را از تشکیل سبد سهام به دست بیاورند وارد مرحله دوم می شوند. اگرچه پیش از برگزاری مرحله دوم؛50 نفر برتر در جلسه معارفه حضور خواهند یافت اما در این جلسه افراد با رقبای خود و مربیانی که هدایت علمی ایشان را به عهده خواهند داشت آشنا می شوند.

آذریان در پاسخ به نحوه اجرای مرحله دوم این رویداد بیان داشت: در این مرحله افراد یک میلیون تومان اعتبار از تأمین سرمایه تمدن دریافت می کنندکه با این اعتبار تا هفته پایانی اسفندماه رقابت خواهند کرد. وی جزییات بیشتری از مرحله دوم این رویداد بیان نکرد و افزود: به طور یقین با آغاز مرحله دوم، اجرای برنامه‌های جدیدی در کنار مسابقه برای برگزیدگان مد نظر قرار دارد که جزییات آن در زمان خود اعلام خواهد شد.

 

  • شماره ۲۳۲ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۲
کد خبر 390556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =