پرداخت خسارت بیمه ایران در حداقل زمان

بیمه گذاران بیمه بدنه بیمه ایران تا یک ماه آینده می توانند بدون طی کردن فرایند بازدید اولیه خودرو و بدون مراجعه به واحدهای صدور بیمه ایران از طریق همان شبکه ای که قبلا بیمه نامه بدنه خود را تهیه کرده اند ، حتی با یک تماس تلفنی نسبت به افزایش سرمایه بیمه خود تا سقف ۴۰ درصد سرمایه اولیه بیمه بدنه خودروی شان اقدام کنند.

عباس فراشیانی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با بیان این خبر ، سیاست های کلان بیمه ایران را متمرکز بر بهینه سازی خدمات پس از فروش در واحدهای پرداخت خسارت دانست و گفت:یکی از موضوعات مهمی که  بیمه ایران همواره آن را یک اصل می داند و بر آن پافشاری و دقت می کند صیانت از سرمایه ملی عظیمی است که شرکت برای رفع مشکلات و جبران خسارت های احتمالی وارد شده به بیمه گذاران به نمایندگی از مشتریان خود در اختیار دارد .البته  قابل توجه است که بیمه ایران هم اکنون، روزانه به طور میانگین مبلغ 15 میلیارد و 200 میلیون تومان فقط بابت حوادث ناشی از تصادفات به زیاندیدگان پرداخت می کند .

حذف دریافت « داغی »

وی اضافه کرد : راه اندازی و توسعه سیستم یکپارچه صدور و پرداخت خسارت در تمام نقاط کشور ، پرداخت الکترونیکی در صحنه حادثه و از همه مهمتر حذف بروکراسی دست و پاگیر اداری و حذف مدارک غیر ضروری از حوزه های پرداخت های مالی وجانی (از جمله حذف دریافت « داغی » از مالک خودروی حادثه دیده) تحقق یافته و کمک بسیار زیادی به تسریع و تسهیل فرآیندها کرده است.

فراشیانی تاکید کرد : یکی از مهمترین مواردی که در چارچوب موازین و مقررات مشتری مداری عرضه خدمات را به مشتریان در حداقل زمان ممکن در بیمه ایران میسر ساخته است ، راه اندازی و توسعه سیستم پیشخوان تماس مشتریان با شرکت  است که بر اساس آن هر زیان دیده ای در هر نقطه ای از کشور می تواند راهنمایی های لازم را دریافت کرده و به نزدیکترین واحد پرداخت خسارت بیمه ایران هدایت شود.

فرصتی استثنایی برای بیمه گذاران

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با اشاره به اینکه یکی از موضوعات روزی که ضرورت دارد بیمه گذاران بیمه بدنه بیمه ایران به آن توجه ویژه داشته باشند بحث افزایش تعداد خودروهای لوکس وگرانقیمت در کشور و تبعات حوادث رانندگی مرتبط با این نوع خودروها است ، اضافه کرد : به همین خاطر در طرحی جدید از سوی بیمه ایران که از 10 دی ماه جاری به مدت یک ماه به اجرا گذاشته می شود ، فرصتی استثنایی را برای بیمه گذاران تعریف کرده ایم .

فراشیانی تصریح کرد : در بحث خودروهای گرانقیمت، مقصر حادثه تا سقف 140 میلیون تومان ، یعنی معادل تقریبا نصف دیه ماه های حرام ، متعهد است ، اما میزان آن بر اساس بهای خودروهای متعارف کشور است که در بیمه ایران معادل خودرو مگان در نظر گرفته می شود .

افزایش 18 درصدی تعداد بیمه نامه های بدنه

وی با تاکید بر اینکه پس از آسیب شناسی و بازنگری کارشناسانه که در بحث بیمه های بدنه بیمه ایران و تفکیک ریسک ها صورت گرفت، رشد خوبی را در تولید حق بیمه ها شاهد بوده ایم ، گفت : به طور مثال آمار 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 حکایت از افزایش 18 درصدی در تعداد بیمه نامه های بیمه بدنه دارد . البته هنوز هم فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

کاهش قابل توجه زمان

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران تصریح کرد: در بحث خدمات پس از فروش که در واقع مهمترین اصل در بازار رقابت امروز بیمه گران است ، دیدگاه اساسی در سیاست های کلان بیمه ایران رساندن خدمات به در منازل بیمه گذاران است و برنامه ریزی ها در همین جهت است . در همین راستا هم اکنون بیمه ایران در کلانشهر تهران علاوه بر مراکز ثابت پرداخت خسارت ، از خدمت رسانی 35 تیم دو نفره خودروهای پرداخت خسارت سیار بهره می برد و زمان «پرداخت خسارت های جزئی» توسط تمام واحد های ثابت و سیار بیمه ایران به 30 تا حداکثر 45 دقیقه از زمان اعلام خسارت کاهش یافته است.

 

کد خبر 390531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =