دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی در فاز اجرایی

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از آمادگی کامل این نهاد ناظر برای عملیاتی کردن دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها و چند دستورالعمل دیگر خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین  به نقل از سنا، حسن امیری، دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها را حاصل عبور از یک فرآیند چند مرحله‌ای دانست و گفت: در رویه جدید، هرگونه تاخیر یا عدم ارائه اطلاعات از سوی ناشر مشمول برخوردهای انضباطی شدیدتر خواهد بود .

وی اظهار داشت: همچنین طول دوره توقف‌ها کوتاه و تعداد آن افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر تاخیر یا عدم ارائه اطلاعات از سوی ناشر مستلزم برخوردهای انضباطی شدیدتر از گذشته شده و مراتب به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس ادامه داد: به این ترتیب، توجه به صورت‌های مالی و گزارش های میان دوره‌ای و آمارهای تولید و فروش ماهانه و گزارش تجزیه و تحلیل مدیریت ضرورت یافته و سرمایه‌گذاران بالفعل و بالقوه باید درجه تحلیل و توجه به اطلاعات را افزایش دهند.

وی با اشاره به روند اجرایی دستورالعمل جدید گفت: پس از تصویب این دستور العمل در هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اجرای آن آغاز شد و بورس‌ تهران، فرابورس ایران، شرکت ‌رایان‌ بورس و شرکت فناوری باید زیر ساخت های مورد نیاز برای اجرای دستورالعمل‌های جدید را راه اندازی می‌کردند. از سوی دیگر باتوجه به افزایش سطح نظارتی بورس و فرابورس تجهیز و آموزش نیروی انسانی و همچنین تفکیک وظایف بین بورس‌ها و سازمان انجام و اکنون آماده عملیاتی کردن دستورالعمل‌ها هستیم.

امیری تمرکز اصلاحات انجام شده را در سه بخش دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران و دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس و فرابورس دانست .

کد خبر 390301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =