آخرین اخبار از فرآورده های معدنی ایران

شرکت فرآورده های مواد معدنی ایران در نماد «فرآور» یکی از نمادهایی است که در خصوص تعدیل مثبت و افزایش سود برآوردی آن در روزهای اخیر زمزمه هایی شنیده می شود .

به جهت آنکه نرخ های لحاظ شده در بودجه «فرآور» فاصله قابل توجهی با نرخ های کنونی دارد ، به نظر می رسد احتمال تعدیل مثبت در این شرکت چندان دور از ذهن نباشد.

نرخ دلار ، ۳۷۰۰ تومان و نرخ روی ۲۶۰۰، دلار

به گزارش بورس آنلاین به نقل از نوآوران امین ، رییس حسابداری شرکت فرآورده های معدنی ایران در این خصوص به بورس۷ گفت: نرخ ۲۶۰۰ دلاری برای روی و ۳۷۰۰۰ ریالی برای تسعیر ارز، با نظر هلدینگ لحاظ شد. هر چند این نرخ ها کمی محتاطانه به نظر می رسد و امکان در نظر گرفتن نرخ بالاتری نیز در زمان ارائه گزارش در بودجه وجود داشت اما با توجه به اینکه قیمت ها ثبات نداشت، تلاش شد مفروضات بودجه ای به گونه ای لحاظ شوند که در آینده هیچ کس از این بابت متضرر نشود.

احتمالا در گزارش ۹ ماهه شاهد رشد سود شرکت خواهیم بود

عنقا در خصوص احتمال تعدیل مثبت در گزارش ۹ ماهه گفت : از آنجا که نرخ های واقعی در ۳ ماهه سوم سال، بالاتر از نرخ های بودجه بوده احتمالا در گزارش ۹ ماهه شاهد رشد سودآوری شرکت خواهیم بود.

البته باید در نظر داشت که نرخ برخی مواد اولیه شرکت نیز در این دوره افزایش قیمت داشته اند. به عنوان مثال نرخ اسید رشد تقریبا ۲ برابری داشته و نرخ خاک مورد استفاده در تولید نیز افزایش یافته که این موارد نیز بی تاثیر نخواهد بود.

هنوز برای اظهار نظر در مورد گزارش ۹ ماهه زود است؛ اما قطعا بودجه با توجه به نرخ های واقعی در ۹ ماهه اصلاح خواهد شد.

برای تولید از کیک BZS استفاده می شود / نرخ روی با توجه به کمبود ذخایر جهانی افت نخواهد کرد

وی در رابطه با موضوع کمبود خاک مورد نیاز شرکت بیان کرد: در حال حاضر تلاش می شود در تولید بیشتر از کیک BZS استفاده  شود که مشکل کمبود خوراک را برطرف خواهد نمود. ضمن اینکه در صورت تثبیت قیمت های جهانی، واردات خاک توجیه پذیر بوده و نگرانی خاصی برای صنایع بابت کمبود خاک نیست.

با توجه به کمبود ذخایر جهانی “روی”، احتمالا نرخ ها افت چندانی نداشته و حداقل در همین محدوده تثبیت خواهد شد.

توضیحات:

منظور از BZS , فرآیندی است که فیلتر کیک های لیچ حاوی حداقل ۷ درصد فلز روی پس از شستشوی مجدد و با انجام فرآیندهای دیگر، افزایش عیار پیدا کرده و میتوان از آن به عنوان یک کنسانتره مطلوب با عیار ۲۰ درصد روی در تولید شمش روی استفاده کرد .

کد خبر 390219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =