راه‌اندازی بورس ارز درگیر تفسیرهای اشتباه

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به‌رغم آماده بودن دستورالعمل بورس ارز اما به دلیل برخی مقاومت‌ها و استنباط‌های اشتباه همچنان این بورس در انتظار اجرایی شدن است.

 

به گزارش بورس آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین محمدرضا پور ابراهیمی در خصوص بورس ارز گفت: راه اندازی  بورس ارز از هفت سال پیش در بازار سرمایه مطرح اما، تاکنون شرایط راه اندازی آن به دلیل برخی مقاومت ها فراهم نشده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم اینکه دستورالعمل و مکانیزم  آن در شورای عالی بورس تدوین و آماده شده  اما زمینه اجرایی شدن آن فراهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه در اواخر دولت نهم و نیز در دولت دهم با وجود پیگیری های مکرر اما برای راه اندازی بورس ارز مخالفت های زیادی شد، تصریح کرد: یکی از نهادهای مخالف  بانک مرکزی بود که به اشتباه استنباط می کرد با راه اندازی این بورس ، نظارت بر ارز از حوزه اختیاراتش خارج می شود.

پور ابراهیمی در ادامه بیان داشت: این پیگیری ها در دولت یازدهم و نیز دولت دوازدهم نیز در حال انجام است و لازمه اجرایی شدن آن تک رقمی شدن نرخ ارز است، تا زمانی که نرخ ارز چند رقمی باشد حتی اگر بورس ارز نیز راه اندازی شود تنها به ایجاد رانت، دلالی و فساد در این حوزه  کمک خواهد کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد صندوق های سرمایه گذاری و تصمیمات اتخاذ شده برای آنان نیز اظهارداشت: حضور یا عدم حضور صندوق های سرمایه گذاری منوط به نوع عملکرد و کارکردشان است، بطور حتم اگر صندوقی خوب کار نکند فعالیتش محدود یا متوقف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:عددهایی  که در حجم نقدینگی شاهد هستیم نیز از یک حباب قیمت تبعیت می کند،  بنابراین با توجه به اینکه مجوز صندوق های سرمایه گذاری مدیریت شده  و با نظارت در حال اجرا است مثل سابق دیگر اثر تخریبی را در بازار نخواهد داشت.

کد خبر 390097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =