کاهش قابل توجه درآمد فروش قند مرودشت

شرکت قند مرودشت پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری را با برآورد رشد ۱۲ درصدی سود و پوشش ناچیز بودجه ارایه کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه فعال در گروه قند و شکر با سرمایه 200 میلیارد ریالی در حالی که سود 332 ریالی را در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 تیر ماه 97 لحاظ کرده بود، در دوره عملکرد سه ماهه اول با رشد 12 درصدی مبلغ 374 ریال سود برآورد کرد. "قمرو" در این دوره شش ریال سود محقق ساخت و دو درصد از سود برآوردی 374 ریالی را پوشش داده است.

شرکت قند مرودشت در گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری توليد شکر از محل چغندر پاييزه با عيار حدود 15 به مقدار حدود چهل هزار تن  با کشت بهاره جذب 200.000  تن چغندر قند و واردات شکر خام به مقدار 10.000 تن در نتيجه افزايش مقدار فروش محصولات شرکت و افزايش بهاي تمام شده کالاي فروش رفته و دريافت تسهيلات بانکي جهت تامين نقدينگي موارد مذکور را از جمله دلایل موثر بر تغییر اطلاعات گزارش عملکرد سه ماهه اول سال مالی جاری برشمرده شده است.

علاوه بر این، با توجه به استعلام شفاهي از انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر سهميه تفاله خشک و قند کشاورزان به احتمال زياد برقرار خواهد بود که موجب کاهش ميانگين نرخ فروش تفاله و افزايش هزينه قند تحويلي به چغندرکاران شده است. بر این اساس، نرخ فروش شکر مبلغ 27.220 قطعي و تفاوت آن 2.280ریال برآوردي در محاسبات لحاظ شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت قند مرودشت در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش 16 درصدی مقدار تولید، افت 69 درصدی مقدار فروش و نیز کاهش بیش از 91 درصدی درآمد فروش را به ثبت رسانده است.

کد خبر 390095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =