"فولاد مبارکه" در جمع رکورد زنان  شاخص بورس

برای اولین بار طی چند سال اخیر، شاخص بورس رکورد تاریخی ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحدی ۴ سال پیش (۱۲ دی سال ۹۲)را شکست .

معاملات بازار سرمایه در اولین هفته از آذر ماه  (شنبه  هفته جاری ) با روند صعودی اغلب گروه های فعال در این بازار بویژه فولاد، معدنی، پتروشیمی و پالایشی آغاز شد و بموجب آن شاخص کل بورس با رشد 1.130 واحدی وارد کانال 90 هزار تایی شد. بدین ترتیب نماگر بازار سرمایه به مدد فولادی ها و پتروشیمی ها برای اولین بار در عمر 50 ساله معاملات این بازار مقاومت 90 هزار واحدی را شکست و توانست به نیمه ارتفاع 90 هزار واحدی راه یابد.

صف میلیونی خرید سهام

بر اساس گزارش بورس آنلاین، در پی افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی همچون سرب، روی و مس در کنار افزایش قیمت ارز و بهای جهانی نفت شرکت های فولادی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه بودند . آنچنان که اهالی بازار سرمایه در اغلب نمادها شاهد تشکیل صف میلیونی خرید سهام هستند. البته  در این بین، نمادهایی همچون "فملی"، "تاپیکو"، "شبندر"، " کگل"، "شپنا"، "فولاد" و "وغدیر" بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد 1.130 واحدی شاخص کل بورس در شنبه هفته جاری بر جای گذاشتند.

20 دقیقه اول معاملات،  با اثر مثبت

البته این رویداد در همان 20 دقیقه اول معاملات و با اثر مثبت 142 تا 30 واحدی شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه، پالایشگاه های بندرعباس و اصفهان و تهران، گل گهر، چادرملو و... رخ داد و طی آن با اضافه شدن 762 واحد ، شاخص بورس به 90 هزار و 102 واحد رسید .

همچنین در جریان معاملات روز گذشته گروه های فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و کانه های فلزی بیشترین حجم و ارزش معاملات را رقم زدند.

اگرچه این رقم برای نخستین بار در عمر 50 ساله بازار سهام ایران ثبت شد اما برخی کارشناسان همچنان به کم و کیف ارقام شاخص انتقاداتی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 389989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =