زیان دهی دو شرکت قطعه ساز در نیمه اول سال

دو شرکت قطعه ساز همچون چرخشگر و فنر سازی خاور گزارش حسابرسی شده عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری را در حالی منتشر کردند که "خچرخش" در گزارش جدیدش تعدیل منفی ۱۷ درصدی سود اعلام کرد و "خفنر" بودجه مالی بر اساس عملکرد دوره مذکور را بدون تغییر سود ارایه کرد.

بر اساس این گزارش بورس آنلاین، شرکت چرخشگر در حالی که گزارش حسابرسی نشده عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری را با برآورد سود 51 ریالی تدوین کرده بود، در گزارش حسابرسی شده خود با افت 17 درصدی سود نسبت به گزارش قبلی مبلغ 42 ریال سود پیش بینی کرد و در دوره عملکرد نیمه اول همان سال زیان 52 ریالی محقق ساخت.

این مجموعه قطعه ساز در بیان دلایل افت سودآوری "خچرخش" به این موضوع اشاره کرده که طبق روال همیشگی شرکت چرخشگر در شش ماهه اول سال عمليات قطعه سازي و در شش ماهه دوم عمليات مونتاژ انجام مي دهد و از سوی دیگر در شش ماهه اول سال، قطعات CKD سفارشي شرکت ايران خودرو ديزل داراي گشايش ديرهنگام شده بود و حجمي از قطعات توليدي شرکت تبديل به محصول نشده است. بر این اساس، بودجه سال جاری مجددا" بازنگري شده و اثرات آن در صورت سود و زيان لحاظ شده است.

این شرکت تاکید کرده که برنامه جديد با توجه به MRP جديد اعلامي مشتريان تدوين و اعلام مي شود و شرکت مصمم است که با توجه به برنامه ارسالي مشتريان، برنامه پيش بيني تعديلي جديد را تا پايان سال 96 محقق سازد. هر چند رويدادهاي واقعي با پيش بيني هاي احتمالي ممکن است داراي اثرات متفاوتي باشد.

علاوه بر این، با توجه به مقدار تولید اعلامي در بودجه اوليه براي توليد گيربکس سواري ال 90 و لحاظ کردن دوران UP - RAMP که باید اين دوره طبق اعلام شرکت رنو پارس و رنو فرانسه اتمام يابد و با اذعان به اين مطلب که اين مدت در دوره شش ماهه اول سال اتمام يافته ، MRP اعلامي جديد شرکت رنو پارس به تعداد اعلامي در تعديل جديد ارایه و تا پايان سال با توجه به ظرفيت توليدي شرکت قابل دسترسي خواهد بود .

بر اساس این گزارش، شرکت فنر سازی خاور صورت های مالی حسابرسی شده عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری را بدون تغییر سود منتشر کرد. این مجموعه برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 زیان 159 ریالی پیش بینی کرده و در این دوره زیان 281 ریالی کسب کرده است. بدین ترتیب "خفنر" در نیمه اول سال مالی جاری 177 درصد از زیان برآوردی 159 ریالی را پوشش داده است.

این مجموعه طی دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته افت 11 درصدی مقدار تولید، کاهش هفت درصدی مقدار فروش و نیز افت 10 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی را رقم زده است.

کد خبر 389945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =