دولت مانع ازتکرار تجربه شوک ارزی سال ۹۱ شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد ازکم توجهی به مدیریت بازار ارز گفت:تیم اقتصادی دولت دوازدهم با مهار نرخ تورم و مدیریت بازار ارز اجازه تکرار تجربه شوک ارزی سال ۹۱ را ندهد.

سید مهدی فرشادان در گفت ‌و گو با خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت ارز گفت: یکی از دستاوردهای دولت یازدهم ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز و مهار رشد شدید تورم بود، اما در بازار نشانه هایی وجود دارد که حکایت از روند افزایشی نرخ تورم دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا از ماه گذشته قیمت ارز با روند صعودی روبرو شده و می توان عنوان کرد افزایش حدود 100تومانی قیمت دلار در یک ماه قابل قبول نیست.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران ادامه داد: در ماه گذشته بازار ارز با تقاضای ارزی مربوط به سفر حجاج نیز روبرو شد اما  این رشد تقاضا، نباید باعث می‌شد قمیت دلار با 100تومان افزایش روبرو شود.تجربه ثابت کرده افزایش قیمت دلار در بازار زمینه سوءاستفاده سوداگران را در بازار را فراهم می کند تا بصورت روانی قیمت کالاها را افزایش دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:ادامه کم توجهی به مدیریت بازار ارز می تواند باعث تشدید نرخ تورم شود بنابراین باید مسئولان اقتصادی دولت دوازدهم موضوع مدیریت بازار ارز را با استفاده از سیاست های اقتصادی فراموش نکنند.

 

کد خبر 389529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =