گزارش تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری امروز به قوه‌قضائیه می‌رود

نایب رئیس دوم مجلس گفت: گزارش تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری امروز از مجلس به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود.

در پایان جلسه علنی امروز مجلس نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای به استناد ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: دررابطه با وضعیت نابسامان مؤسسات مالی و اعتباری از قبیل پردیسبان، با وجود اینکه گزارش آن از مجلس به قوه‌قضائیه رفته، هنوز اقدامی نشده و همچنان منتظریم این قوه رسیدگی کند و مردم هم چشم‌انتظار هستند.
وی افزود: ۱۱ نفر از نمایندگان در کمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسیده‌اند که قانون تسهیل ازدواج جوانان به طور کامل متوقف شده و اجرا نشده است؛ گزارش این مسئله نیز به هیأت رئیسه مجلس رسیده و انتظار داریم که هیأت رئیسه آن را پیگیری کند.
همچنین حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل نیز در تذکر مشابه به تداوم اعتراضات مردم نسبت به وضعیت نابسامان مؤسسات مالی و اعتباری از قبیل کاسپین اشاره کرد و خواستار پیگیری آن از سوی رئیس مجلس شد.
وی ادامه داد: موضوع بخشودگی سود و جریمه وام‌های زیر یکصد میلیون که در بودجه تصویب شد، یا اجرا نمی‌شود و یا سلیقه‌ای اجرا می‌شود و ما نیز مورد سؤال مردم هستیم.
بعد از تذکر این دو نماینده، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره بخش پایانی جلسه علنی را بر عهده داشت، تصریح کرد: گزارش مؤسسات مالی و اعتباری از قبیل کاسپین امروز به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود و گزارش مربوط به قانون تسهیل ازدواج جوانان نیز در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس است.

 

کد خبر 389518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =