تهیه صورت های مالی سال ۹۵ "شتران" امکان پذیر نیست

ناصر بابایی مدیر عامل شرکت پالایش نفت تهران در نامه توضیحات خود که در سامانه کدال منتشر شده عنوان کرد که آمار اولیه و مبالغ فروش نفت کوره صادراتی در سال ۹۵ از سوی شرکت ملی پالایش و پخش ارایه شده و از این رو، ابهاماتی اساسی در خصوص مانده امانی نفت کوره صادراتی فروش نرفته نزد شرکت ملی پخش و یا امور بین الملل وزارت نفت باقی مانده است.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی طی نامه ای خطاب به مدیر عامل شرکت پالایش نفت تهران از این مقام مسئول خواست تا درخصوص عدم امکان تهیه و ارائه به موقع صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 به دلیل عدم دریافت اطلاعات مربوط به مقادیر و مبالغ فروش نفت صادراتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش توضیح دهد و بر این امر تاکید کرد که با توجه به گذشت بیش از یک ماه از تاریخ ارسال نامه، ضروری است تا در خصوص آخرین وضعیت تهیه صورت‌های مالی دوره مذکور در اسرع وقت به این سازمان شفاف سازی شود.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، ناصر بابایی مدیر عامل شرکت پالایش نفت تهران در نامه توضیحات خود که در سامانه کدال منتشر شده عنوان کرد که آمار اولیه و مبالغ فروش نفت کوره صادراتی در سال 95 از سوی شرکت ملی پالایش و پخش ارایه شده و از این رو، ابهاماتی اساسی در خصوص مانده امانی نفت کوره صادراتی فروش نرفته نزد شرکت ملی پخش و یا امور بین الملل وزارت نفت باقی مانده است.

همچنین در این نامه مطرح شده که بر اساس نامه مورخ هشتم خرداد ماه سال جاری مدیر مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و ابلاغ دستورالعمل جدید حسابداری نحوه تسویه بهای نفت و تغییرات بوجود آمده نسبت به سنوات قبل، این شرکت نسبت به ارایه نقطه نظرات خود اقدام کرده که تا کنون منجر به نتیجه نشده است. بر این اساس، با توجه به شرایط بوجود آمده در سال جاری در حال حاضر امکان تهیه صورت های مالی دوره منتهی به 30 اسفند ماه 95 میسر نیست.

شایان ذکر است، پیشتر شرکت های پالایش نفت شیراز، لاوان، تبریز و بندر عباس نیز طی ارسال نامه ای روی سامانه کدال از عدم امکان تهیه و ارایه صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال 95 خبر داده بودند.

 

کد خبر 389134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =