علت برگزاری مجمع "آکنتور"/ تعقیب کیفری هیات‌مدیره ادامه دارد

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت کنتور سازی ایران در تاریخ ۱۳ خرداد ماه جاری جهت انتخاب حسابرس و بازرس قانونی در حالی روز گذشته در صفحه هفت اقتصادی روزنامه اطلاعات منتشر شده که این مجموعه با چالش ها و حواشی متعددی مواجه شده و موجب زیان خیل عظیمی از سهامداران خود شده است.

در همین ارتباط، معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آگهی  دعوت به مجمع شرکت کنتورسازی ایران با وجود  دستگیری مدیر عامل و عدم صلاحیت اعضای هیات مدیره "آکنتور" گفت:  این شرکت بورسی دچار مشکل شده و یک حسابرس معتمد قانونی ندارد تا گزارشات قابل اتکایی را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه دهد.

جعفر جمالی افزود: شرکت نیز با توجه با ارائه اطلاعات خلاف واقع و غیر شفاف متهم است، از این رو سهامداران شرکت کنتورسازی تصمیم گرفتند با برگزاری این مجمع،  یک بازرس مستقل مورد تایید سازمان بورس را تعیین تا گزارشات صحیح توسط حسابرس معتمد ارائه شود.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در کنار تعقیب های کیفری برای هیات مدیره آکنتور این اقدام گام دیگری برای شفاف سازی و احقاق حقوق سهامداران محسوب می شود.

کد خبر 388937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =