اطلاعیه آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش سهام

اداره ابزارهای نوین مالی اصلاعیه آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش سه شرکت با سر رسید مهر ماه سال جاری منتشر کرد.

 

 

اداره ابزارهای نوین مالی اصلاعیه آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش سه شرکت با سر رسید مهر ماه سال جاری منتشر کرد.

بر اساس این اطلاعیه که توسط شرکت بورس منتشر شده، معاملات قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران و پالایش نفت اصفهان با سررسید مهر ماه 1396 روز دوشنبه مورخ یکم خرداد 96 در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، منظور از نحوه درج، حداقل تعداد قراردادهایی است که باید در اولین روز و طی دوره معاملاتی با توجه به جدول فاصله قیمت اعمال در سامانه معاملات وجود داشته باشد. طبق ماده هفت دستورالعمل معاملات قراردادهای اختیار معامله سهام، در اولین روز معاملاتی هر زیرگروه هم ماه، حداقل یک قرارداد اختیار معاملة در سود، یک قرارداد اختیار معاملة بی تفاوت و حداقل یک قرارداد اختیار معاملة در زیان درج می شود.

لازم به ذکر است که:

1-  سرمایه گذاران محترم می توانند فقط نسبت به اخذ موقعیت خرید در نمادهای ایجادشده اقدام نمایند و اخذ موقعیت فروش تنها به منظور بستن موقعیت های خرید قبلی اخذشده، امکان پذیر خواهد بود.

2-   پس از پایان دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله، دارندگان موقعیت باز خرید در صورت تمایل و دارندگان موقعیت باز فروش به طور قطع وارد فرآیند اعمال قراردادهای اختیار معامله خواهند شد.

 3 -  قراردادهای اختیار معامله دارای دو سررسید جداگانه نقدی و فیزیکی به شرح زیر می باشند:

الف) سررسید نقدی: زمان سررسید نقدی، یک روز کاری پیش از سررسید فیزیکی میباشد.

ب)سررسید فیزیکی: زمان سررسید فیزیکی، آخرین روز معاملاتی قراردادهای اختیار معامله سهام می باشد.

 

کد خبر 388914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =