عرضه سهام و حق اختیار فروش تبعی تاپیکو از امروز/ تشریح طرح تأمین مالی شستا

مدیرتامین مالی شرکت تامین سرمایه امین با اعلام عرضه سهام و حق اختیار فروش تبعی تاپیکو از امروز ، طرح تأمین مالی شستا با استفاده از خرید سهام توسط سرمایه‎گذاران را تشریح کرد.

 

 

مدیرتامین مالی شرکت تامین سرمایه امین با اعلام عرضه سهام و حق اختیار فروش تبعی تاپیکو از امروز ، طرح تأمین مالی شستا با استفاده از خرید سهام توسط سرمایهگذاران را تشریح کرد.

ساره محبعلی در تشریح طرح تأمین مالی سرمایه گذاری تأمین اجتماعی  (شستا) با استفاده از خرید سهام توسط سرمایهگذاران همراه با حق اختیار فروش تبعی و خرید حق اختیار خرید توسط دارنده سهام اعلام کرد: سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای تأمین نیازهای نقدینگی خود از طرح تأمین مالی با استفاده از خرید سهام توسط سرمایه گذاران همراه با حق اختیار فروش تبعی و خرید حق اختیار خرید توسط دارندۀ سهام استفاده کرده است.

وی ادامه داد: در این میان تأمین سرمایه امین به عنوان مشاور "شستا" موافقت بورس تهران برای بهره برداری از این روش بر روی سهام شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) را دریافت و سهام و حق اختیار فروش تبعی از امروز 30 اردیبهشت به فروش خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روش فوق ، تأمین مالی کوتاه مدت تا میان مدت مناسبی برای شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ است ، ادامه داد: به این صورت که سهامدار عمده برای اطمینان خاطر سرمایهگذار و پوشش ریسک کاهش قیمت سهام همزمان با فروش سهام، حق اختیار فروش تبعی سهام در آینده به قیمت مشخص را به وی واگذار می کند. همچنین برای اطمینان خاطر از حفظ جایگاه مدیریتی خود در شرکت در آینده، میتواند همزمان با فروش سهام به سرمایهگذار همراه با حق اختیار فروش تبعی، حق اختیار خرید سهام در آینده را با قیمت مشخص از وی خریداری کند. 

محبعلی افزود: سهام پایه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین(سهامی عام) است. قیمت اعمال اختیار فروش سهام پایه "تاپیکو" 2,387 ریال و تاریخ اعمال اختیار فروش دوم اردبیشهت 97 بوده و صرفاً سهامدارانی می توانند از حق اختیار فروش تبعی خود در تاریخ اعمال استفاده کنند که هر دو سهام پایه و اختیار فروش تبعی آن را در یک روز خریداری کرده باشند.

به گفته وی چنانچه خریداران حقوقی اوراق اختیار فروش تبعی، بیش از سقف یک میلیون ورقه از اوراق را خریداری کنند، باید نسبت به واگذاری اختیار خرید سهام تاپیکو با قیمت اعمال اختیار خرید 2,400 ریالی در 12 اردیبهشت 97 اقدام کنند. همچنین با توجه به تعهد فروشندگان اختیار خرید در سررسید، سهام پایه اختیار خرید به عنوان تضمین نزد شرکت سپرده گذاری توثیق می شود.

 

کد خبر 388904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =