بند بند برآورد رشد سودآوری "کرمان"

شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان اولین بودجه سال مالی ۹۷ خود را با رشد ۲۰ درصدی سود ارایه کرده و دلایل این امر را در سه بند توضیح داد.

به گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه بیش از 200 میلیارد ریالی در حالی برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه 97 سود 177 ریالی برآورد کرده که در دوره مشابه سال قبل از آن سود 147 ریالی را پیش بینی کرده بود. از این رو می توان گفت "کرمان" برای سال 97 نسبت به سال 96 افزایش 20 درصدی سود را برآورد  کرده است.

 این  مجموعه در بودجه سال مالی 97 خود دلایل برآورد رشد سودآوری را حاصل از سرمايه گذاري ها به ميزان هشت هزار و 372 ميليون ریال ناشي از افزايش سود حاصل ازسرمايه گذاري در شرکت آرين ماهتاب گستر به ميزان11 هزار و 100ميليون ریال به دليل اينکه هيات مديره شرکت مذکور پيشنهاد تقسيم سود به ميزان 200 ميليارد ریال را در دستورکار دارند، کاهش سود حاصل از سرمايه گذاري در شرکت برج هزار کرمان به ميزان 14 هزار و 700 ميليون ریال  به دليل عدم توفيق در فروش واحدهاي پيش بيني شده از پروژه ابن سينا در کنار افزايش سود حاصل از سرمايه گذاري درشرکت صنايع روي کرمان به ميزان 11 هزار و 896 ميليون ریال باتوجه به اينکه هيات مديره شرکت مذکور پيشنهاد تقسيم سود به مبلغ 12000 ميليون ریال را در دستور کار خود دارند و در نهایت افزايش سود حاصل ازسرمايه گذاري در شرکت بورس انرژي به ميزان 76 ميليون ریال برشمرده است.

علاوه بر این، مجموعه مذکور ايجاد زيان ناشي از فروش سرمايه گذاري ها به ميزان 603 ميليون ریال مرتبط با فروش سرمايه گذاري در شرکت ماهتاب گستر کارمانيا، کاهش دو هزار و865 ميليون ریال هزينه هاي عمومي اداري و تشکيلي در کنار کاهش چهارهزار و 460 ميليون ریال هزينه هاي مالي بدليل عدم دريافت تسهيلات جديد بانکي و نیز کاهش مبلغ 65 ميليون ریال ساير درآمدهاي غير عملياتي را در این موضوع موثر دانسته است.

بر اساس این گزارش، "کرمان" در حالی برای سال مالی آینده افزایش سودآوری را پیش بینی کرد که در دوره عملکرد 9 ماهه سال مالی 95 زیان 109 ریالی را محقق کرده است.

کد خبر 388895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =