واکنش منفی حقوقی های "خساپا" به پیروزی مکرون

معاملات روز جاری بازار سرمایه در حالی با روند نزولی اغلب گروه ها و فشار فروش سهام به ویژه گروه خودرو آغاز شد که انتظار می رفت تا در پی پیروزی امانوئل ماکرون در مقابل مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری کشور فرانسه شاهد افزایش تقاضا در گروه خودرو و روند صعودی ارزش سهام آن ها باشیم.

به گزارش بورس آنلاین، معاملات روز جاری بازار سرمایه با روند نزولی قیمت اغلب سهام شرکت ها بویژه خودروسازان سپری می شود. در این بین در گروه خودرو که انتظار می رفت تا در پی مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و دیدگاه مثبت ماکرون نسبت به گسترش روابط بین المللی با کشورمان و انعقاد قرارداد های همکاری مشترک با خودرو سازان داخلی در مسیر مثبت معامله شوند اما با روند منفی مورد معامله قرار می گیرند، آنچنان که در روند معاملات سهام شرکت سایپا شاهد افزایش عرضه سهام از سوی سهامداران حقوقی "خساپا" هستیم. به طوریکه طی ساعات اولیه معاملات امروز بیش از 185 میلیون سهم این مجموعه خودروساز مورد داد وستد قرار گرفت و از این مقدار بیش از 157 میلیون سهم از سوی حقوقی های "خساپا" و در درصدهای منفی مجاز روزانه عرضه شد. این موضوع در حالی موجب حیرت و آزردگی فعالان بازار سرمایه شد که دلیل اصلی عرضه های پرحجم سهامداران حقوقی این مجموعه بر سهامداران و فعالان بازار سرمایه مبهم و نامعلوم است و افزایش فشار فروش سهام از سوی سهامداران حقوقی خودروسازان و جلوگیری از رشد ارزش سهام آن ها متاثر از نتایج مثبت انتخابات کشور فرانسه علامت سوال بزرگی را در ذهن فعالان بازار سرمایه بوجود آورده است.

بر اساس این گزارش، در جریان معاملات روز جاری و تا لحظه تنظیم این گزارش شاخص کل بورس با اعمال تاثیر مثبت نمادهایی همچون "رانفور"، "فولاد"، "رمپنا"، "ونوین" و "همراه " و در مقابل آن تاثیر منفی "خساپا"، "واتی" و "وکار" بیش از 90 واحد رشد داشته و حجم معاملات بیش از 493 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 112میلیارد تومان را در بورس رقم زده است.

کد خبر 388842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =