مشاوران پذیرش فرابورس درجه‌ گرفتند

معاون پذیرش و ناشران فرابورس از درجه‌بندی مشاوران پذیرش فرابورس طی دوران فعالیت این رکن بازار سرمایه از سال‌های ۸۸ تا ۹۵ خبر داده و این اقدام را در راستای ارزیابی عملکرد و فعالیت این شرکت‌ها بر اساس سه معیار متفاوت دانست.

سید مهدی علم‌الهدی سه معیار مطرح شده در زمینه رتبه‌بندی این شرکت‌ها را شامل تعداد شرکت‌های مطرح شده در هیات پذیرش، تعداد شرکت‌های پذیرفته شده و تعداد شرکت‌های عرضه یا گشایش نماد شده در بازار اول، دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط عنوان کرد.

به گفته معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران درجه‌بندی اولیه مشاوران پذیرش بر اساس عملکرد دوران گذشته یعنی سال‌های 88 تا 95 بوده و از این پس درجه‌بندی صرفا بر اساس عملکرد سالانه روی سایت فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

وی هدف از ارائه این درجه‌بندی را ارزیابی عملکرد مشاوران پذیرش اعلام و عنوان کرد: در خصوص این درجه‌بندی فرض شده مشاور پذیرش و مشاور عرضه برای هر شرکت متقاضی پذیرش یکی بوده است و در صورتی که مشاور پذیرش با مشاور عرضه یکی نباشد، امتیاز تعداد شرکت‌های عرضه یا گشایش نماد شده به مشاور پذیرش تعلق خواهد گرفت. بنابراین شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه که دارای مجوز عرضه نیستند از امتیاز تعداد شرکت‌های عرضه یا گشایش نماد شده نیز برخوردار شده‌اند.

 

 

کد خبر 388773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =