"وبصادر" همچنان در زیان ماند

بانک صادرات با سرمایه ۵۷ هزارو۸۰۰ میلیارد ریالی اولین پیش بینی در آمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ را در حالی منتشر کرد که این آمار حکایت از کاهش زیان برآوردی "وبصادر" برای سال مالی مذکور دارند.

به‌گزارش‌ پایگاه خبری بورس آنلاین؛ بانک صادرات که نماد معاملاتی آن از 29 تیر ماه سال گذشته متوقف شده برای سال مالی جاری زیان 245 ریالی برآورد کرده است. این در حالی است که "وبصادر" در مدت مشابه سال گذشته نیز زیان 309 ریالی را پیش بینی کرده بود. اما بر این اساس می توان گفت مجموعه مذکور کاهش زیان را در سال جاری نسبت به سال گذشته برآورد کرده  است.

علاوه بر این، بانک صادرات هزینه مطالبات مشکوک الوصول خود را در سال مالی 96 با کاهش 53 درصدی نسبت به سال گذشته به 5 هزارو 610 میلیارد ریال رسانده و در نهایت طی دوره مذکور کل هزینه های خود را حدود 9 درصد کاهش داده است.

بررسی اولین پیش بینی در آمد هر سهم بانک صادرات به صورت حسابرسی شده بیانگرکاهش سود تسهیلات اعطایی این بانک است. به طوریکه "وبصادر" سود تسهیلات اعطایی خود را در گزارش مذکور12 درصد کاهش داده و همچنین در دوره مورد بررسی سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری‌های این بانک با افزایش 124 درصدی از 15هزارو 531 میلیارد ریال به 34هزارو753 میلیارد ریال ارتقا یافت.

این گزارش می افزاید، طی تیر ماه سال گذشته در حالی نماد اغلب بانک های فعال در بازار سرمایه به منظور اعمال دستور العمل جدید بانک مرکزی مبنی بر اصلاح صورت‌های مالی بانک ها بر اساس استاندارد های بین المللی متوقف شد که نماد " وبصادر" علیرغم اصلاح صورت های مالی آن تا کنون مورد بازگشایی قرار نگرفته و باید منتظر ماند و دید که آیا "وبصادر" پس از ارایه بودجه سال مالی 96 خود به تابلوی معاملات بورس باز می گردد یا خیر؟!

 

کد خبر 388771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =