مردم را با برگه‌های سهام عدالت «سرگرم» کرده‌اند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی استانی سهام عدالت با بیان اینکه تعاونی‌های سهام عدالت در جریان آزادسازی آن به طور کامل حذف شده‌اند، گفت: دولت با اهداف سیاسی و نمایشی اقدام به نمایش دارایی‌های سهام عدالت می‌کند.

جلال مرادی در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس که آزادسازی سهام عدالت در سال آینده محقق خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: دولت با توجه به فضای سیاسی اقدامات نمایشی با سهام عدالت انجام می‌دهد.

وی افزود: با وجود اینکه تعاونی‌های سهام عدالت حذف شده‌اند، اما حاضریم در کمیسیون‌ها و نشست‌ها دولت مشورت دهیم، اما دولت چنین انگیزه‌ای ندارد.مرادی با اشاره به اقدام اخیر دولت در نمایش سهام عدالت، گفت: برخی از مردم با وجود داشتن برگه‌های سهام عدالت اطلاعات خود را در سایت دریافت نکردند و ایرادات آن کم کم مشخص خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی استانی سهام عدالت کرمانشاه با اعلام اینکه اهداف دولت سیاسی بوده و فعلاً سهامی به مردم داده نمی‌شود، گفت: این اقدام نمایشی و نشان دادن برگه‌ها از راه دور در آستانه انتخابات به مردم است و فعلاً هیچ خاصیتی برای مردم ندارد.گفته‌اند که در سال آینده سهام را آزاد خواهیم کرد و معلوم نیست که چه وعده‌های دیگری در آستانه  انتخابات به مردم بدهند.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر که 50 درصد ارزش اسمی سهام عدالت به دلیل عدم تسویه کامل بدهی‌ها از محل سود سهام، آزاد خواهد شد، درباره جزئیات تعداد مشمولان و نحوه پرداخت مطالبات توضیحات دقیق و شفافی ارائه کرد.

سهام عدالتی آزاد نشده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه، تصور نمایندگان از راه اندازی سامانه سهام عدالت اعطای حق کنترل بر سهام بود، گفت:سهام عدالت همچنان در حالت مسدودی به سر می‌برد و آزاد سازی انجام نشده است.

سید حسن حسینی شاهرودی گفت: ثبت سهام عدالت در سامانه باید به عرضه و خرید و فروش در بورس منجر شود اما هنوز شرایطی برای این امر فراهم نشده است.

وی افزود: بایستی انتظارات سهامداران این طرح همانند حق  خرید و فروش  به آنها واگذار شود و مردم در تصمیم گیریهای مدیریتی نقش داشته باشند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه صاحبان سهام  باید بتوانند سهام خود را مدیریت کنند، تاکید کرد:صاحبان سهام عدالت باید در هیئت مدیره حضور داشته باشند و اگر اجازه دخل و تصرف در سهام وجود نداشته باشد همچنان سهام افراد در حالت مسدود شده قرار دارد و آزاد سازی صورت نگرفته است.

نماینده شاهرود در مجلس دهم،تاکید کرد:سهامداران هر شرکت  می‌توانند در انتخاب مدیرعامل خود مشارکت و سهم داشته باشند،در حالی که مردم در تصمیم سازی مدیریتی سهام عدالت مشارکت ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: باید مشخص شود که حساب سود و زیان شرکتها و صورت های مالی آنها چگونه محاسبه شده و البته این موضوع باید توسط دستگاه های رسمی نظارتی تایید شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس اینگونه فکر می‌کردند که با راه اندازی سامانه جدید کنترل سهام و شرکتی که سهام متعلق به آن است در اختیار مردم قرار می گیرد،اما به نظر میرسد سهام عدالت همچنان در اختیار افراد خاصی  است  و اراده ای در تشکیل مجامع این سهام  وجود ندارد.

کد خبر 388720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =