وعده شفاف سازی درباره عرضه بلوک "ونیکی"

آگهی واگذاری بلوک ۴۹.۸ درصدی سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران به قمیت پایه هر سهم ۴۲۵۳ ریال در آستانه شامگاه آخرین روز بهمن ماه امسال بر روی سایت بورس تهران منتشر شد.

بانک تجارت تا دو هفته دیگر شنبه 14 اسفند ماه تعداد 3 میلیارد و 486 میلیون و 129 هزار و 904 سهم معادل 49.8 درصد از کل سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را با شرایط یکجا و یا اقساطی در بازار اول بورس تهران روانه میز فروش می‌کند.

کارگزار عرضه کننده این دارایی شرکت کارگزاری بانک تجارت عنوان شده و حداکثر مهلت پرداخت حصه نقدی معامله به ارزش 105 میلیارد تومان نیز طی 9 روز کاری پس از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت خواهد بود.

کارگزاران خریداران اما در صورتی مجاز به وارد کردن سفارش خود به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را بطور نقدی و یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز و یا به این شرکت ارایه کنند.

درخصوص ابهامات "ونیکی" مدیر عامل بورس تهران با بیان اینکه مطالبات سنواتی سود سهام و نرخ سود آتی جزء ثمن معامله بلوکی سرمایه گذاری ملی ایران نیست، از انتشار نامه شفاف سازی در این باره خبر داد.

مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران از انتشار نامه شفاف سازی بانک تجارت در مورد شائبه شرایط واگذاری معامله بلوکی "ونیکی" در اسرع وقت خبر داد و گفت: بر اساس مدارک ارایه شده مطالبات سود سهام بانک تجارت و نرخ سود 15 درصدی اقساط 5 ساله در قیمت پایه تعیین شده محاسبه نشده و جزء ثمن معامله نیست.

حسن قالیباف اصل گفت: در نحوه واگذاری این دارایی بطور سهوی موارد عنوان شده و بر این اساس مقرر شده بانک تجارت با انتشار نامه شفاف سازی ضمن اعلام محاسبات جداگانه قیمت پایه پیشنهاد شده بر اینکه مطالبات سود سهام جزء ثمن معامله نیست تاکید کند.

 

کد خبر 388657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =