صندوق سرمایه‌گذاری «امین یکم» به جمع صندوق ها پیوست

یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در اوراق بهادار با درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس درج شد.

بر اساس مصوبه‌ بورس صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله امین یکم فردا با نماد «امین یکم» از دیروز در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

بر اساس این گزارش؛ تعداد واحدهای درنظر گرفته شده جهت پذیره‌نویسی معادل 99 میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی است و ارکان این صندوق نیز شامل تامین سرمایه امین و کارگزاری امین آوید به عنوان موسسان، تامین سرمایه امین به عنوان مدیر صندوق، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی به عنوان متولی صندوق و بازارگردان صندوق نیز تامین سرمایه امین هستند.

همچنین پس از آغاز فعالیت صندوق، در پایان هر مقطع زمانی که ماهانه و در آخرین روز هر ماه است، در صورتی که ارزش خالص روز واحدهای سرمایه گذاری بیش از قیمت مبنای واحد های سرمایه گذاری باشد، تفاوت بین ارزش خالص روز واحدهای سرمایه گذاری صندوق و قیمت مبنای آن ها محاسبه شده و متناسب با تعداد واحدهای سرمایه گذاری به حساب کسانی که در پایان آن مقطع دارنده واحدهای سرمایه گذاری صندوق محسوب می شوند، واریز می شود. پس از این پرداخت، ارزش خالص روز هر واحد سرمایه گذاری معادل قیمت مبنای آن می شود.

بعلاوه این که مدیر صندوق باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا پرداخت نقدی فوق، حداکثر دو روز کاری پس از هر دوره پرداخت نقدی، پرداخت شود؛ در غیر این صورت، مدیر باید به ازای هر روز تاخیر در پرداخت نقدی، معادل هشت در ده هزار از مبلغ قابل پرداخت را به سرمایه گذار ذینفع بپردازد.

عملکرد صندوق ها

گفتنی است؛ صندوق قابل معامله در بورس(exchange-traded fund) گونه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است که امکان پیروی از بازده یک شاخص معین را فراهم می‌آورد و سهام آنها همانند سهام شرکت‌های عمومی در بورس اوراق بهادار قابل معامله است.

همچنین فعالیت اصلی این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است که به‌عنوان دارایی پایه صندوق در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین عملکرد هر صندوق، به عملکرد دارایی پشتوانه آن بستگی دارد.

کد خبر 388440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =