مواضع دولت در خروج محصولات پتروشیمی ضد وزارت صنعت

سخنگوی دولت در نشست خبری در خصوص برنامه دولت برای فعال سازی واحدهای تولیدی اظهار داشت: برنامه دولت ارائه تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومان به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است.

محمدباقر نوبخت افزود: از مجموع واحدهای تولیدی  معرفی شده  تا 21 شهریور به بانک‌ها 3 هزار و 42 بنگاه اقتصادی موفق شدند که تسهیلات خود را دریافت کنند. این واحدها از طریق فرایند رونق که تحت عنوان کار گروه تسهیلات در استانداری‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند مبالغشان را بالغ بر 2 هزار و 376 میلیارد تومان دریافت کردند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: غیر از این تعداد واحد، بانک‌ها مستقیم نیز با تعدادی از واحدهای تولیدی در معامله بودند بطوری که 4 هزار و 935 واحد تولیدی مستقیما با مراجعه به نظام بانکی موفق شدند 3 هزار و 681 میلیارد تومان از بانکها تسهیلات دریافت کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: بنابراین 7 هزار و 977 واحد تولیدی توانسته‌اند 6 هزار و 57 میلیارد تومان از نظام بانکی برای فعال شدن واحدهای تولیدی تسهیلات دریافت کنند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنچه که دولت برنامه‌ریزی کرده بود این بود که 7 هزار و 500 واحد بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند که این تعداد مربوط به واحدهایی بود که دولت معرفی می‌کرد. از این 7 هزار و 500 واحد، 3 هزار و 42 واحد معرفی  و تسهیلات خود را نیز دریافت کردند. در کنار‌ آن 4 هزار و 935 واحد دیگر نیز توانستند مستقیما با مراجعه به بانک تسهیلات بگیرند که مجموعا 7 هزار و 977 واحد تولیدی شدند.

نوبخت در پاسخ به انتقادات نسبت به FATF نیز گفت: تاکنون ابهامات و اتهامات فراوانی مطرح شد و مسئولان ذیربط در ارتباط با پاسخگویی این ابهامات و اتهامات اقدام کردند و حتی وزیر اقتصاد در برنامه تلویزیونی به سوالات پاسخ گفت و استدلال های متقنی ارائه داد. وی  در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه  نعمت‌زاده اصرار دارد معاملات پتروشیمی‌ها از بورس خارج شود، نظر دولت چیست، گفت: بنده مواضع دولت را می‌گویم  دولت چنین موضعی در این خصوص ندارد.

 

کد خبر 388308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =