خزانه‌داری آمریکا پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار  به ایران را تایید کرد

وزارت خزانه‌داری واشنگتن خبر پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد به تهران را تایید کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، پس از انتشار اخباری در رسانه‌های آمریکایی درباره پرداخت 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران توسط دولت باراک اوباما، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده این خبر را تایید کرد.دولت باراک اوباما  به اطلاع کنگره آمریکا رسانده بعد از ارسال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران در ماه ژانویه، 1.3 میلیارد دلار پول نقد الباقی را ظرف 19 روز بعد به ایران منتقل کرده است.   

این مطلب را بامداد امروز ۱۷ شهریور مقام های کنگره آمریکا، بعد از نشستی با حضور نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه، خزانه داری و دادگستری آمریکا به روزنامه وال استریت ژورنال گفته اند. هدف از پرداخت این پول‌های نقدکه با فرانک سوئیس، یورو و سایر ارزها انجام شده ، حل و فصل یک مناقشه حقوقی قدیمی بین ایران و آمریکااست.

گفته می‌شود این پول از محل یک صندوق موسوم به «صندوق قضاوت»(Judgment Fund) پرداخت شده است؛ صندوقی که طبق قوانین موجود در آمریکا رئیس‌جمهور می‌تواندبدون تایید رسمی کنگره آمریکا و با دور زدن آن، از پول این صندوق برای حل یک دعوای حقوقی برداشت کند.بر این اساس، آمریکا پیش از این و در سال 1991 هم در راستای حل یک پرونده حقوقی با ایران، 278 میلیون دلار از محل این صندوق به تهران پرداخت کرده بود.
کد خبر 388288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =