افتتاح پروژه های غدیر یکی پس از دیگری

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیراز برنامه افزایش سرمایه ۵۶.۵ درصدی تا پایان سال طی دو مرحله خبرداد و زمان افتتاح طرح های پتروشیمی پردیس و نیروگاه بهبهان را اعلام کرد.

غلامرضا سلیمانی درباره آخرین تحولات و برنامه های مدنظر سرمایه گذاری غدیر توضیح داد: تا دو ماه آینده طرح پتروشیمی پردیس با 1600 میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری می رسد.وی با اشاره به بهره برداری از طرح پتروشیمی شیراز با سرمایه گذاری 2600 میلیارد تومانی در روزهای گذشته با حضور معاون اول ریاست جمهوری گفت: شرکت نیروگاهی بهبهان نیز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و شرکت فولاد نی ریز تا پایان سال جاری افتتاح رسمی می شود.

سلیمانی درباره بهره برداری نیروگاه بهبهان گفت:دو واحد 160 مگاواتی به بهره برداری رسیده و با بهره برداری واحد سوم امیدواریم تا پایان سال جاری برق ما به شبکه سراسری کشور وارد شود.این مقام مسئول درباره پروژه فولاد نی ریز گفت : این واحد 800 هزار تنی می تواند با افزایش تولید داخل کشور به صادرات نیز کمک کند و همچنین در افزایش اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

تزریق منابع خارجی هنگفت به غدیر  

سلیمانی درباره حضور سرمایه گذاران خارجی گفت: بعد از برجام شرکت های بزرگی از ایتالیا، آلمان، اسپانیا، ترکیه، کره ،ژاپن ،سوئد و نروژ آمدند و همکاری خود را در برخی از شرکت های زیرمجموعه غدیر آغاز کردند. در صورت حل مشکلات بانکی و نقل و انتقالات آسان پولی ، منابع خارجی هنگفتگی همراه با فناوری و نوآوری به ایران وارد خواهد شد.

"وغدیر"7.2 هزار میلیارد تومانی می شود

وی از برنامه افزایش سرمایه 56.5 درصدی طی دو مرحله خبر داد و گفت : تا پایان سال جاری سرمایه شرکت را در دو مرحله ابتدا از 4.608 به 5.4 هزار میلیارد و در مرحله بعد 7.2 هزار میلیارد تومان افزایش خواهیم داد. در مرحله اول ، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته انجام می شود.به گفته سلیمانی با رسیدن به سرمایه 7.2 هزار میلیارد تومانی  این شرکت 2 میلیون یورویی خواهدشد که سرمایه ثبت شده نسبتا خوبی است و می تواند در مقابل شرکت های بزرگ اروپایی و چند ملیتی قد علم کند.

 

کد خبر 388265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =