مپنا زنگ معاملات  را  نواخت

شرکت بورس درسالروزعرضه سهام شرکت‌ ها با دعوت از مدیران در روزها و مناسبت‌های خاص به ناشران واعضای بورس اجازه می دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.

7 شهریور به‌ مناسبت نهمین سالروز عرضه سهام شرکت گروه مپنا در تالارحافظ مدیران ارشد این شرکت به همراه چند تن از مدیران بورسی این سنت پایه گذاری شده را به‌ جا آورند. عباس‌علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا که 19 اسفند 83 در گروه صنعت خدمات فنی و مهندسی با نماد "رمپنا" درج شده و سهام آن برای اولین بار 4 شهریور 86 مورد معامله قرار گرفت بعد از نواختن زنگ معاملات تریبون را به معاون اقتصادی مالی گروه سپرد تا پاسخگویی سوالات خبرنگاران باشد.

محسن میرزایی در خصوص اخباری مبنی بر تغییرهیئت مدیره مپنا و انتقال دوباره این شرکت به وزارت نیرو گفت : واگذاری شرکت مپنا از نظر انتقال مالکیت و سهام هیچگاه مطرح نبوده، این واگذاری مربوط به شرکت‌های بالادستی است با حکم دادگاه تعداد سهامی که قبلا به آستان قدس واگذار شده بود به وزارت نیرو به عنوان سهامدار اصلی  برگشت داده شد پس معنی آن انتقال مالکیت نیست. طبیعتا زمانی که سهامدار بالادستی تغییر کرده‌ اعضای هیئت مدیره‌ هم جابه جا می شوند.هیئت مدیره شرکت گروه مپنا ترکیبی بود از همکاران آستان قدس و عباس علی ‌آبادی که نماینده سهام عدالت است .هیئت مدیره‌ فعلی از نظر قانون تجارت  سمت هیئت مدیره را دارند اما بنا به حکم دادگاه فعلا تا معرفی اعضای جدید از انجام مسئولیت‌ها خود را معاف کرده‌اند.

اطلاعات لازم به بورس ارائه شد

معاون اقتصادی مالی گروه مپنا در پاسخ به اینکه چرا درحال حاضر نماد گروه مپنا بسته است اظهارداشت: اطلاعات لازم را به بورس داده و شفاف سازی کرده ایم  به نظرمی آید که این موضوع کفایت نکرده و به همین دلیل نماد را بسته نگه داشته‌اند. ما هم نمی‌دانیم چرا نماد بسته است، امیدواریم هرچه زودتر باز گشایی شود.

امیدواری برای دریافت مطالبات

میرزایی درباره مطالبات این شرکت گفت : سال ۹۴ را با بیش از۶ هزار میلیارد تومان مطالبات از دولت پشت سرگذاشتیم. امیدواریم در سال جدید از محل اوراق خزانه رقم قابل توجهی به شرکت اختصاص داده شود.البته در دستور کار وزارت نیرو  است که ۵۱۲ میلیارد تومان از اوراق خزانه پرداخت شود شاید این مبلغ را درهفته‌های آتی دریافت کنیم.

عرضه نیروگاه سنندج

معاون اقتصادی مالی گروه مپنا واگذاری نیروگاه عسلویه را  تجربه موفقی برشمرده و افزود: در حال انجام مقدماتی هستیم تا نیروگاه سنندج هم واگذار شود که سال آینده این مهم انجام خواهد شد.

 

کد خبر 388260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =