کوچک ماندن بازارسرمایه ریشه درنداشتن سواد بورسی دارد

عصر روز گذشته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع مدیران و کارکنان شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس حاضر شد و از مجری برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تقدیر به عمل آورد.

 محمد فطانت در جمع مدیران و کارکنان این شرکت تاکید داشت: عدم آشنایی با مفاهیم بورس در بین نخبگان وحتی مراکز تصمیم گیری در کنار ناآگاهی عموم جامعه نسبت به این مفاهیم می تواند مانع مهمی در جهت توسعه بازار سرمایه باشد.

وی تصریح کرد: در بیشتر کشورها فرهنگ بورس، فرهنگ جا افتاده ای است. دسترسی مردم در این کشورها به بازار سرمایه برای خرید اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری مثل خرید از سوپرمارکت آسان است که ما با این فرهنگ بسیار فاصله داریم.سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: اگر امریکا درصد رشد اقتصادی بالاتری نسبت به اروپا دارد به دلیل وال استریت است که اروپا نتوانست همپای امریکا پیش برود.

فطانت با بیان اینکه امروز رشد و پیشرفت کشورها در گروی تأمین مالی از طریق بازار سرمایه است، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که سیستم بانکی نیاز به اصلاح دارد چون بازار پول به دنبال حل مسائلی است که به پول های درشت نیاز دارد و سیستم بانکی کشور ظرفیت کافی برای پاسخگویی به این حجم از نقدینگی را ندارد بنابراین اقتصاد کشور باید از بانک محور به بازار محور تغییر جهت بدهد.وی تصریح کرد: پیشرفت در بازارسرمایه منوط به بالا بردن سواد مالی و فرهنگ سازی و آشنا کردن مردم با بازار سرمایه است.

کد خبر 388199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =