پذیره نویسی ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق در یک چشم به هم زدن

پذیره نویسی ۳۰۰ میلیارد تومان از اوراق رهنی بانک مسکن که برای اولین بار در بازار سرمایه ایران با سود ۱۸.۵ درصدی در فرابورس انجام شد در کسری از ثانیه به اتمام رسید.

رئیس سازمان بورس درحاشیه فروش این اوراق برای 10 هزار میلیارد تومان دیگر و نخستین تامین مالی هماهنگ سیستم بانکی و بازار سرمایه از بانکها درخواست کرد سبدها را برای این اوراق با نرخ جذاب ۱۸.۵ درصد آماده کنند.

محمد فطانت اظهار داشت: در حالی سال گذشته مصوبات کمیته فقهی سازمان، شورای عالی بورس و هیأت مدیره و همچنین وزیر اقتصاد صادر شد که این بازار از امروز به طور رسمی آغاز بکار کرد.

وی با اشاره به هماهنگی کامل بین سیستم بانکی و بازار سرمایه،ادامه داد: برای اولین بار است که سیستم بانکی و بازار سرمایه به طور هماهنگ تأمین مالی انجام می دهند.

این مقام مسئول 13 تیر 95 را حسن تصادفی دانست. چرا که سال گذشته در چنین روزی، نامه رئیس جمهور به معاون اول صادر شد که در آن توسعه بازار اولیه مورد تأکید قرار گرفته بود. در آن زمان حجم بازار صکوک 7200 میلیارد تومان بود که هم اکنون به 20 هزار و 100 میلیارد تومان با نقدشوندگی کامل در 4 بورس کشور رسیده است.

کد خبر 388129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =