۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
همایش "بورس در دوراهی مذاکرات "

همایش "بورس در دوراهی مذاکرات " با رویکرد مالی، اقتصادی و استراتژیک  ۲۶ خرداد با حضور فعالان و کارشناسان خبره بازار در تهران برگزار می شود.

دکتر علی صادقین، دبیر این همایش گفت: قرار است دکتر عبده تبریزی، مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی، سعید لیلاز اقتصاددان و پروفسور سعید خزایی مدیر مرکز آینده پژوهی دانشگاه تهران در این همایش یک روزه سخنرانی کنند.

دبیر همایش "بورس در دوراهی مذاکرات " در خصوص اهداف برگزاری این همایش هم اظهار داشت: نیاز به این همایش از این نااطمینانی برای فعالان بازار و اقتصاد ایجاد شد که اصولا بحث انتظارات و واقعیات اقتصاد تا چه حد به هم گره خورده است .  همچنین چرایی و چگونگی اثرگذاری نتایج مذاکرات  چه به صورت مثبت و چه منفی بر بازار سرمایه چگونه خواهد بود و آیا در این زمینه می شود سناریوهایی را مطرح کرد؟

به گفته دبیر این همایش،  دکتر عبده تبریزی در حوزه مالی و مباحث بازار سرمایه، تشریح می کند که تاثیر سودآوری شرکت ها پس از مذاکرات به صورت کلان چگونه خواهد بود و آیا اصولا بورس ، عکس العملی منطقی  در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از مذاکرات خواهد گرفت ؟

همچنین دکتر سعید لیلاز در حوزه اقتصاد کلان به طرح این موضوع می پردازد که جریان نقدینگی اقتصاد با توجه به نتایج مذاکرات به کدام سمت می رود و کدام بخش از اقتصاد لزوما تحت تاثیر مذاکرات است؟

بالاخره در حوزه نااطمینانی، پروفسور سعید خزایی، مباحث آینده پژوهی و سناریوهایی را که در حوزه نااطمینانی از این شرایط می تواند ایجاد شود، تشریح و بیان خواهد کرد که بورس های منطقه چه وضعیتی دارند؟ و  آیا مسایل ژئوپولتیک  در منطقه هم بر بازار سرمایه  ما حکمفرماست یا  اینکه این موضوع ، صرفا یک پدیده اقتصادی است و اثرات آن هم فقط به صورت اقتصادی بروز خواهد کرد؟  

گفتنی است: این همایش را شرکت توسعه دانش مالی نماد به همراه کارگزاری های بانک کشاورزی  و بانک صنعت و معدن برگزار خواهند کرد. 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه -سنا-

کد خبر 387700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =