۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
گام های اپسیلونی شاخص بورس رو به جلو

وضعیت این روزهای بازار بورس به سقوط شاخص در یکی دو روز اخیر و هفته گذشته مربوط نمی شود، نگرانی سرمایه داران بازار سرمایه از افت شاخص هایی است که ادامه دار است و اگر در این میان صعودی هم وجود داشته باشد خیلی کوتاه و گذرا و البته بسیار کوچک است؛ وضعیتی که مسوولان بازار سرمایه آن را ناشی از کمبود نقدینگی در این بازار می دانند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با پایان معاملات امروز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه 94 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با رشد 57 واحدی به 63هزار و 522واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این روز با افزایش 24 واحدی، به رقم 26 هزار و 977 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما با رشد 37 واحدی در نقطه 45 هزار و 972 واحد ایستاد و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 144 واحدی به عدد 130 هزار و 201 رسید.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به 90 میلیارد و 930 میلیون تومان بالغ شد که از دست به دست شدن 43 میلیون و 330 هزار و 686 سهم و دارایی‌ مالی در 42 هزار و 150 دفعه معامله حاصل شد.

در بازار فرابورس اما شاخص کل این بازار (آیفکس) با رشد اندکی به 726 واحد رسید و ارزش معاملات این بازار از 44 میلیارد تومان فراتر رفت.

در بازار امروز نیز با آغاز تدریجی فصل مجامع شرکت‌های برخوردار از سال مالی منتهی به پایان اسفند، نماد معاملاتی 7 شرکت مختلف متوقف شده از جمله نمادهایی که به منظور برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران برای تصویب صورت‌های مالی متوقف شد شامل شرکت‌های شیمی دارویی داروپخش، سیمان فارس، صنایع خاک چینی ایران، سیمان مازندران، گروه صنعتی ملی، چرخشگر و صنایع لاستیکی سهند بود.

در بازار امروز همچنان شرکت‌های حقوقی با حمایت زیرپوستی به بازار گردانی سهم‌های موجود در سبد داراییی‌های بورسی خود پرداختند.

از جمله حقوقی‌های فعال در بازار سرمایه مجموعه سرمایه‌گذاری صبا تامین وابسته به شستا و سرمایه‌گذاری ایرانیان وابسته به بانک تجارت است.

 معامله‌گران حرفه‌ای بازار سهام با توجه به کاهش نقدشوندگی سهام در بازار و امکان نوسان‌‌گیری در گروه ساختمانی‌های، امروز در نمادهای معاملاتی این گروه فعال شدند،در این گروه موضوع بازگشایی حساب امانی پیش‌فروش مسکن به بارقه امیدی برای سرمایه‌گذران و سازندگان مسکن برای تامین مالی بی‌دغدغه تبدیل شده است. این موضوع قرار است از خرداد ماه امسال کلید زده شود.

در گروه قطعه‌سازان نیز برخی نمادهای معاملاتی که انتظار تعدیل سود در آستانه برگزاری مجامع آنها می‌رود مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

وضعیت کلی بازار سهام اگر چه در روندی متعادل و آرام قرار گرفته اما کمبود نقدینگی به شدت در بازار احساس می‌شود. این موضوع کاملا در حجم و ارزش روزانه معاملات سهام در تالار شیشه‌ای مشهود است.

کد خبر 387533

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =